Капитанът и вторият помощник-капитан на кораба "Vera Su" са задържани за срок от 72 часа. Предстои да им бъде повдигнато обвинение и поискана мярка за постоянно задържане под стража, предаде БНР.
След разпити, продължили повече от шест часа, моряците на кораба са освободени.
Окръжният прокурор на Добрич Радослав Бухчев съобщи, че те са привлечени като обвиняеми, а за причините за инцидента посочи, че става дума "по-скоро за човешка грешка".
Иззети са и корабните дневници на "Vera Su". Капитанът на кораба и неговият втори помощник са застрашени от присъда от 5 до 15 години затвор
Утре в Добрич се очаква да пристигнат следователи от Националната следствена служба, които да продължат разследването на случая.
От кораба са иззети всички необходими документи, които биха послужили на следствените органи.
Преди да влязат в Окръжния съд в Добрич, на един от моряците, по негово желание, беше направен бърз тест, който бе отрицателен.
По информация на БНТ, те са поискали консулска защита.
В сряда вечер, след като бяха евакуирани от заседанлия кораб, моряците - шестима турци и трима азери, бяха транспортирани до Каварна и настанени в общинския хотел, който от две години не работи, предаде "Про Нюз Добрич". За деветчленния екипаж е пуснато отоплението в хотела, а изхранването им е с кетъринг.
Акцията по евакуацията на екипажа изненада транспортният министър Христо Алексиев, който я определи като "театър", чрез който турският корабособственик най-вероятно цели да изтегли кораба и товара в него, без да плаща на българската държава за причинените шети и за вредите за околната среда.
Управителят на болницата в Каварна д-р Хамза Велиев коментира, че всички са в много добро здраве и нямат оплаквания.
Представители на холандската фирма, ангажирана със спасителната операция, пък направиха оглед на кораба от брега. Силният вятър и вълнението на морето, което достига 3-4 бала, засега не позволяват разтоварването му.
Днес метеорологичните условия в района на заседналия кораб остават лоши. През идните дни се очаква още по-силно вълнение на морето.
Корабът вече е под ръководството на български капитан, като на този етап най-важният въпрос остава разтоварването на азотните торове. За да започне то обаче, на първо място трябва да се подобри времето.
Ключови думи
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
9 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Бухчев ще установи защо корабът се е бухнал/ туксе казва буунал/. Ъой е подбран точно поименно , разследването ще има успех.
Какво пречи на следствието да се води без задържане под стража???
това го каза адвокат по морско право при ризова преди 3 седмици , че това е първото което трябва да се направи , но явно още не бяха замазани следите , ашкоулсун кьопаолар
Ирини Зикидис:
Ясно помня миналогодишната мантра "Путин ни пробутва своя ужасен тоталитарен газ, за да ни превземе и да унищожи екологията ни с него, но ние ще му се изсмеем и ще си реализираме зелената сделка". Днес, силно озадачена, попаднах на точно обратната мантра, но пак от същите източници: "Путин не ни дава газ, защото иска да ни унищожи от студ и глад". Сега, аз знам, че мисленето и логиката никога не са били силна страна на либералите, ама все пак?!
Сърце не ми дава да им кажа, че тази …
година руснаците ще доставят 18% процента повече газ в сравнение с миналата година. А Путин издевателски и йезуитски се придържа стриктно към правилата, наложени от самия либерален Брюксел.
Представете си шока ми от тази сутрин, когато отворих BBC и прочетох статията "Цените на британския газ спадат от рекордно високи нива след намесата на Русия". Ни помен от "режима на Кремъл", напротив - мек тон и дискретно уважение към "президента на Русия, който успокои пазара".
Очевидно мостика е оставен без вахта, най вероятно вахтения капитан или 2 ри помощник да е заспал. Причината може да е преумора при тоя намален състав на 9 души екипаж от които само двама правоспособни палубни офицери. МА да каже комплектован ли е екипажа съгласно изискванията на корабния сертификат за минимален брой правоспособни лица за носене на навигационна вахта. Нормално е да са трима офицери плюс трима рулеви. Човешка грешка, но за това има причини.
Що за Мица(#3) сте, корабът е в беда, има си капитан, той е отговорен, имаме си държава - вие имате ли право на глас при наближаващите избори?
В какво ги обвиняват? Каза ли някой? Що за държава сме?
Да се изчака да замръзне морето и тогава да се разтовари с кофи.
За унищожаванетао на морската флора и фауна край Камен бряг 15 години затвор са малко. Доживот без право на помилване. Престъплението е е умишлено с цел забогатяване