Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Караджов: Никога не е било възможно "Хемус" да се построи до 2024 г.

12 коментара
Караджов: Никога не е било възможно "Хемус" да се построи до 2024 г.

Никога не е било възможно магистрала "Хемус" да бъде построена до 2024 г. Това каза вицепремиерът и регионален министър Гроздан Караджов в понеделник пред Нова телевизия. Подобна прогноза той сложи в графата "предизборни обещания".

"Могло е да нарисуват "Хемус" до 2024 г. Това се прави и в момента, като работата никога не е спирала. Работата по проектирането също не е спирана. Първият участък е почти готов. При участъците "2" и "3" - при "2" има нужда от преработка, защото е било предвидено първоначално да има тунел, който сега отпада - лошо проектиране. Затова той ще стане догодина пролетта. "Участък 3" - по същия начин - до края на годината ще бъде готов. Няма никакво значение кога ще станат 1, 2, 3, 4, 5, 6 участъци. Най-първата възможна практическа полза за шофьорите ще бъде, когато се завърши "Участък 6", уточни министърът.

"В 4 и 5 участък имаме проблеми, защото земята все още не е отчуждена. Там имаме проекти, но отчуждаване не е извършено. Това са две години, които са проспани. Тези два участъка имат незаконно строителство. При тях нищо не се прави сега, защото се отчуждава. Първо трябва да стане това, после да извадим разрешение за строеж и трето - да минем през Народното събрание", допълни той.

"Участъците 7 и 8 са по изцяло ново трасе, защото веднъж имаме минаване през ловно стопанство и свлачищни процеси, които заобикаляме. Трасето ще удължи с три километра. За да заобиколим започваме от нулата", каза още той.

"В момента А-то и Б-то на инвестиционните проекти е първо - проектиране, второ - отчуждаване, трето - ОВОС, четвърто - строително разрешение и чак тогава започва строежът. Минимум две години са тези четири стъпки", категоричен е регионалният министър. И уточни, че тези срокове са посочени от експерти.

Караджов коментира и обещанието на новата власт за построяването на пет моста над Дунав. "Аз не съм обещавал за четиригодишен срок да стане нито един мост. Това е невъзможно. В 4-годишен мандат може най-много да започне строителството на един или повече мостове", категоричен е той.

Шест години е минималният срок, без обжалвания, за построяване на един или повече мостове, каза още министърът. "Смятам, че са преразчели възможностите. Две години е само подготовката. Има и още един елемент, когато става въпрос за мост между две държави - и другата трябва да потвърди и даде времеви график. Шест години е нещо супер оптимистично", допълни Караджов.

Той засегна и амбициозната си програма за 3 000 км пътища до края на годината, които да бъдат ремонтирани. "На сайта си ние сме публикували всеки един от пътищата, за който имаме проектна готовност и в момента обсъждаме критериите, по които ще се проведат процедурите. Най-вече индикаторите, върху които ще измерваме качеството на направения ремонт. Това са условията, които ще поставим на изпълнителите. Досега такива не са слагани", обясни вицепремиерът.

На въпрос дали всички процедури и разтеглянето във времето няма да доведат до поскъпване на пътищата, той отговори: "По заварените "ин хаус" процедури вариантът, в който ги спираме, разваляме договорите и правим на ново честни и почтени процедури по ЗОП - означава минимум с още две години забавяне, плюс плащане на 15% неустойка", предупреди Караджов.

Министърът засегна и отстраняването на Десислава Христова от "Автомагистрали" и обвиненията ѝ, че задкулисието се връща през задния вход. "Когато казват, че се връща задкулисието най-обичам. Документите говорят, че цялата тази схема с "ин хаус", която се чудя как да развържем, е била създадена за броени дни точно по нейна докладна и с нейно участие в тогавашния борд на "Автомагистрали". Това е било изцяло под давление на предишните редовни управляващи", добави той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Ivo09
    #12

    А и Тракия- международна магистрала(заедно с Марица), откога трябваше да я удвоят. Целият турски и азиатски поток през нея, само с по 2 ленти! Отчетени най- много катастрофи, заспали шофьори на тирове, най-много жертви и вечно с участъци, които се ремонтират.

  2. Ivo09
    #11

    На Караджов явно му снасят информация родни некадърни "експерти" от наши инженерингови фирми. Хайде малко да се понапъне и да си направи труда да проучи и чуждия опит. Имам чувство, че този човек само в кабинета си стои и чака само да му "доложат". Голяяям началник! Не съм чул да е пообиколил обектите (Хемус, Струма, Европа, Черно море и др.). Къде (в коя развита държава)го има това по 6-7 години за един мост, който има няма 500 м? Да се наеме и чужд проектант и чужд изпълнител, като не могат нашите. Същите богопомазани (от ББ и сие) строителни фирми, които работят само по обществени поръчки и без конкурс,тъкмо да се понаучат малко. Хем бавно, хем некачествено работят, а и скъпо.

  3. Stefan
    #10

    Браво на Караджов. Изглежда запознат. Чакаме резултати.

  4. Евроатлантизъмм
    #9

    Караджов е вестоносецът на задкулисието. Той каза нещо, което не беше удобно да бъде казано от Борисов поради стратегията му да ни лъже чрез думи че има резултати. Караджов си ни каза, че има да се краде много по-дълго от строежа на Хемус.

  5. Няма и преди месец, Кирчо Инфантилчо и Асан Кокорчов обявиха, публикувано в Медията, че до пет години още три моста на Дунав и два тунела под Стара планина!!! К'ва стана, тя сега? Щест години за един мост и то ако няма обжалвания? Тунели йок! На кого да вярваме!?!? А. и лични карти с чип до юни 2022 от министЕро на Мин.инф.тех. ще ги бъде ли?

  6. Бисерко
    #7
    Отговор на коментар #6

    Може, ама не ги строи.Като знам колко време например строиха немците новото летище в Берлин и на каква цена излезе...

  7. Виктор Петров
    #6

    При всичкото ми уважение към г-н Караджов, бих искал да му кажа, че бърка много по отношение на срока за изграждане на един мост (предполагам на р.Дунав).
    Той не бива да взема за пример изграждането на Дунав мост 2, тъй като това беше ужасна корупционна сделка, реализирана от царистите. Цената и сроковете бяха променяни 4-5 пъти след спечелването на търга от испанците. Нека провери кои други фирми са кандидатствали и да си направи изводи. Може да се поинтересува за колко време американска фирма построи

  8. Бисерко
    #5

    Гледам им ся бюджета, боковците крадяха по 8 млрд на година, а не ги виждам в сметките на Промяната да се появяват.

  9. Бисерко
    #4

    Айде бе?Предизборно по 2 на година щяхте да правите бе, си спомням?Тунелите и мостовете отделно...

  10. т€еритория на Мики Маус
    #3
    Отговор на коментар #1

    Капитал писа, че от магистрала Черно море останали 2-3 км. (някой казват-един тунел) Това не пречеше Славчо Триофонов в проекто кабинет с Никиту Василев, да предлага цялата магистрала за концесия.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.