Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Каракачанов: Ще си правим сами кораби и бронирани машини

Вицепремиерът се "оплака" пред ТАСС, че има страни, които ни се месят във вътрешните работи

11 коментара
Снимка: БГНЕС

България може и трябва сама да произвежда кораби и бронирани машини за въоръжените сили, каза вицепремиерът и министър на отбраната Красимир Каракачанов в интервю пред ТАСС. По думите му България трябва да замени остарялата съветска техника, колкото и да е скъпо това, тъй като "положението в света е много неспокойно".

Каракачанов дебютира на международна сцена с интервюто за руската държавна агенция, в което обяви желание да бъдат развити двустранните отношения, но и неколкократно повтори, че членството на България в НАТО и ЕС не подлежи на дебат.

"България е член на ЕС и НАТО и решенията се взимат на базата на националните интереси на държавата, без да позволяваме на никого да се намесва в нашите вътрешни работи. Има страни, които се опитват да ни се месят и деликатно, и по-твърдо, което еднозначно е незаконно и не е предвидено от нито един международен договор", заяви Каракачанов без да уточнява за кои са тези страни.

Каракачанов и скъпите военни сделки

"Смятам, че България трябва да си произвежда самостоятелно техниката за флота и сухопътните сили. Самолети никога не сме правили и едва ли ще можем да правим в бъдеще. В същото време можем и трябва да стоим кораби и бронирани машини, докато същевременно решаваме и проблемите с превъоръжаването на армията. Това е скъпо удоволствие, но ние сме длъжни да си платим за него, защото ситуацията в света е много неспокойна”, заяви лидерът на ВМРО.

С анонса, че България сама може да строи кораби и бронирани машини, той разкрива намеренията си за развитието на два от най-скъпите армейски проекти. Купуването на два нови патрулни кораба за над 800 млн. лева вече е на финалната права, като интерес към поръчката има и от български фирми.

Още миналата година публично се заговори, че фаворит за поръчката е българската компания. През май 2016 в качеството си на депутат от Патриотичния фронт Каракачанов обяви, че може още сега да напише името на фирмата, която ще усвои основната част на парите, и да го сложи в плик, който да се отвори след като стане сделката.

Тогава той припомни, че Сухопътните войски също имат сериозни нужди, а ситуацията с военния флот може да бъде решена с модернизация на фрегатите.

За купуването на нови бронирани машини за Сухопътни войски засега няма планирано финансиране, но проектът продължава да се се подготвя от МО. Идеята при него е чуждестранна компания да произвежда машините в България.

В най-напреднала фаза е проектът за купуването на нов тип боен изтребител, след като служебният кабинет класира на първо място шведския "Грипен".

Трите проекта (за изтребителите, корабите и бронираните машини) може да достигнат общо 3.5 млрд. лева и ако всичко върви по план, те трябва да бъдат изпълнени под ръководството на Каракачанов. Тези поръчки обаче ще трябва да бъдат одобрени и от парламента, каквото е законовото изискване за военните разходи над 100 млн. лева.

Каракачанов отбелязва още, че България успява да поддържа старата съветска техника в изправно състояние, като "частично за това ни помагат руските партньори, а част от тази работа се извършва в България".

За да се доближи поне малко до стандартите на нормална армия на страна членка на НАТО, България спешно трябва да замени не само старите съветски изтребители, но и системите за управление на армията, ПВО и друга критична руска техника.

Отношенията с Москва трябва да се развиват спокойно

В интервюто кореспондентът на ТАСС няколко пъти засяга темата за отношенията с Русия, а Каракачанов заявява, че е нужен балансиран диалог между двете страни.

"Когато говорим за българо-руските отношения, ние не трябва да говорим само за Руско-турската война. В нашата история е имало и моменти, когато сме се движили в различни направления, но това не е основание за разваляне на отношенията в момента. Смятам, че отношенията между България и Русия трябва да се развиват спокойно – като между две държави, които нямат какво да делят и които имат много допирни точки в културата, езика и историята”, посочва Каракачанов.

По думите му страните от ЕС, НАТО и Русия имат общи проблеми и колкото по-бързо намерят общ език, толкова по-бързо съществуващите проблеми ще бъдат разрешени.

Той казва още, че между Обединените патриоти и ГЕРБ няма различия по двете основни теми: България е член на Европейския съюз и НАТО.

"Това не подлежи на никакво съмнение и ревизия. Но след това следват различни нюанси, по-конкретно, ние имаме различен поглед върху това, как трябва да изглежда и да се развива Европейския съюз. Ние смятаме, че ЕС се нуждае от реформиране. Системата на взимане на решения се нуждае от корекция, защото в днешния си вид тя напомня старите спокойни времена. Трябва да решаваме проблема с нашествието на нелегалните мигранти, ислямския радикализъм, тероризма. По тези въпроси нашите позиции се различават, но както се казва, ЕС е единен в своето многообразие и в това многообразие няма нищо лошо", казва още Каракачанов.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Nikola Nikolov
    #11

    Тия изцепки на агент Иван-каракачан са вода в мелницата на руШнЯците-путлеристи ... Важното е да не се закупува западна техника , защото ... точно руШнЯците си знаят защо !!

  2. trezwomislesht
    #10

    А по чии лицензи ще се строи? И как ще става гаранционното обслужване в годините? Та нали фирмата която ги произведе трябва да я има и след срока на живот на машината/кораба? Става въпрос за период от 20-30 години. Даже при социализма с цялата мощ на държавата/ а тя имаше мощности/ не сме строили военни машини, а само сме ги преоборудвали с наша техника. Да не говорим за оръжейни системи за кораби и машини за пехотата. Тях щем не щем ще ги внасяме.

  3. Преслав
    #9

    Аз не виждам да е споменал за самолети ??? Имаме традиции в корабостроенето , защо едни такива многомилионни поръчки за военните да не се изпълняват в България ?

  4. the_axel
    #8

    Kaракачанов се състезава със себе си , предлагайки все по- безумни идеи!Изработването на съвременна бойна техника е начинание , което изисква огромни инвестиции и дългогодишен опит!Не може от днес за утре да си построиш самолети "стелт".Това, че сме имали способни авиоконструктори преди 80 години не ни помага днес.

  5. Kiril Kovatchev
    #7

    Нуждите на България за кораби и бронирани машини не са толкова големи че да се оправдае разработването на такова производство. Каракачанката си дрънка приказки за в кръчмата.

  6. Филка Русофилка
    #6
  7. Филка Русофилка
    #5
  8. Знайко
    #4

    С три фабрики за самолети (в Божурище, Ловеч и Казанлък) България е произвела над 1000 самолета. Производството им е ликвидирано от "братята"-окупатори. Аналогично е случилото се в по-ново време с производството на "Булгар-Рено" (8, 10 и Алпин) в Пловдив. След като купиха от ФИАТ завода в Толиати (Набережные Челны), същите тези "братя" ликвидираха и това производство.

  9. Илиев Пешо
    #3

    България е произвеждала БТРи, БМПта и още няколко типа военна техника както за собствената армия,така и за износ.

  10. Александър Борисов
    #2

    Да започнеме изобретяване на бойни машини през 21 век,които никога не сме правили,е безсмислено предложение.
    За сведение на Каракачанов,в нашата история имаме два модела самолети,с които може да се гордеем.ДАР и ЛАЗ-3,проектирани от инж.Цв.Лазаров.Все от времето на омразният монархо-фашизъм.От първият,са продадени няколко на Кралство Сърбия и някои от тях са изложени все още в Загребският музей. ЛАЗ-3 е боен разузнавателен самолет,с отлични за времето качества,произвеждан и след 9/9/44г. Участвува

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

Участвам