"Карат С" ще обслужва близките села край София още две години

"Карат С" ще обслужва близките села край София още две години

"Карат С" ще продължи да обслужва още две години 15 линии от столичния градски транспорт, които обслужват близките села около града. Това реши Столичният общински съвет (СОС) с мнозинство от 48 гласа. Против бяха само съветниците от БСП.

Така от втори опит компанията на Миролюб Столарски постигна удължаване на срока на договорите за превоз на пътници по линии 3, 6, 5, 7, 8, 10, 14, 1, 4, 69, 70, 114, 306, 123 и 204.
Те ще бъдат обслужвани до купуването на нови автобуси от "Столичен автотранспорт", като срокът за това е до 2 г., реши СОС.

"Карат С" ще вози столичани и на нова цена от 3 лв./км пробег, вместо досегашната от 3.59 лв./км. Цената е по-ниска с 6 стотинки от тази, на която вози общинският превозвач "Столичен автотранспорт", посочиха от ГЕРБ.

Основният аргумент на вносителите за удължаването на договорите с "Карат С" е, че така столичани ще продължат да се возят в сравнително нови и поддържани автобуси. В противен случай трябвало да се возят в 30-годишни раздрънкани общински автобуси.

По този начин се защитава обществения интерес, каза Ваня Тагарева от ГЕРБ, която е един от вносителите на предложението. Тя се аргументира, че жителите на район Панчарево, от където е избрана, са изразили желание качеството на транспортната услуга да не се влошава и следователно искат удължаване на договора с "Карат С".

В съобщение до медиите от неправителствената организация "Бъдеще за Лозен" посочват, че искат градски транспорт, който е бърз, редовен, достатъчно на често и се извършва с качествени автобуси. "Механичното удължаване на концесията с още две години не решава тези проблеми", се казва в позицията на "Бъдеще за Лозен". В нея е посочено, че жителите на Лозен се надяват СОС да вземе най-доброто решение, което се основава на обективни обстоятелства и не лобират за никоя фирма.

"Компенсирането на любимци от частни фирми не е в обществени интерес", заяви лидерът на столичните социалисти и председател на групата в СОС Калоян Паргов, които единствени гласуваха против.

Той припомни, че договорите с "Карат С" са подписани още през 2008 г. по времето, когато кмет беше Бойко Борисов. Това стана след договорка между самите превозвачи в кабинета на тогавашния зам.-кмет по транспорта Велизар Стоилов, което му струваше главата.

Калоян Паргов заяви още, че по време на парламентарните избори "един лидер на партийна структура в град, близо до София, който в момента е народен представител от управляващата политическа сила" е получил голяма част от междуградските линии, очевидно визирайки собственика на "Юнион Ивкони" Ивайло Константинов. "Сега бих искал да знам дали Столична община се опитва да компенсира другия любимец, оправдавайки тази компенсация с обществен интерес?", попита Паргов. Според него управляващите използват обществения интерес като параван, зад който скриват корпоративен интерес.

Още по темата
Още от Бизнес