Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Кардиологичните болници процъфтяват в кризата

27 коментара
Кардиологичните болници процъфтяват в кризата

По време на криза бизнесът замразява инвестициите си, а в здравеопазването се правят икономии, изразяващи се в това, че на болниците не се плаща за реално свършената работа. Някои лечебни заведения са със значително намалени бюджети спрямо миналата година, което, разбира се, се оправдава с дежурното обяснение, че в условия на криза това е максимумът. Не така стоят обаче нещата за кардиологичните болници. През последните години те никнат "като гъби след дъжд“, а в понеделник официално бе прерязана лентата на поредната кардиологична болница – в Бургас.

Нуждата от новия кардио център “Понтика” се обяснява от нейната управа с това, че всеки ден у нас от инфаркт умират 250 души, а най-младият българин, загинал от инфаркт, е на 19 години.

Публична тайна обаче е, че всички новооткрити кардиоболници печелят добре и всички до една напират да сключат договор със здравната каса. През тази година осемте специализирани кардиологични болници, които работят с НЗОК са получили 82.4 млн. лева за деветте месеца на годината, с около 20 млн. лева повече спрямо миналата година. На практика всяка от болниците има завишение в бюджета спрямо миналата година, а при някои лечебни заведения разликите са драстични.

Кардиологичната болница на Търговска лига в Ямбол е получила от НЗОК за деветмесечието 10 344 037 лева при наполовина по-малко през миналата година - 5 104 926 лева. Специализираната болница на Търговска лига във Велико Търново е получила 7 352 843 лева при 4 313 894 лева миналата година. С ръст в бюджетите са още частната специализирана болница за сърдечно-съдови заболявания “Св. Иван Рилски“ в Пловдив, специализираната болница “Медика Кор” в Русе.

Разходът за специализираните кардиологични болници представлява малко под 11% от общия разход на НЗОК за всички болници в страната, който е 758.3 млн. лева за деветмесечието. При това настрана остават разходите на касата за всички клиники по инвазивна кардиология, разхвърляни в останалите болници.

През пролетта от НЗОК отчетоха, че докато през 2009 година са сключили 203 договора по клинични пътеки в инвазивната кардиология, тази година договорите са 239. През периода януари-май тази година по клинични пътеки за инвазивна кардиология са преминали 26 698 пациенти и са изплатени 56.6 млн. лева. За същия период на миналата година са преминали 19 226 пациенти и са платени 41.5 млн. лева. Оказа се също така, че в почти половината случаи, в които са осъществени скъпите манипулации, необходимостта от тях е била съмнителна.

Макар, че завишените цени на тези клинични пътеки и апетитите в инвазивната кардиология са добре известни, към промяна в регламентите до момента не се е пристъпило.

Предишното ръководство на здравното министерство обеща промени в медицинския стандарт и пътеките. Сега въпросът с цените на медицинските дейности отново е на дневен ред, но все още никой не е обявил предвижда ли се намаление на цените на клиничните пътеки в инвазивната кардиология. Имаше и идея да се въведе разрешителен режим за разкриване на катетеризационните лаборатории, които у нас се оказаха с много над средноевропейската натовареност.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

27 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #27
  2. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #27
  3. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #26
  4. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #25
  5. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #24
  6. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #23
  7. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #22
  8. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #21
  9. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #20
  10. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #19

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.