Карго авиацията влага над 3,5 млн. долара заради евронормите

Карго авиацията влага над 3,5 млн. долара заради евронормите

Гражданска въздухоплавателна администрация (ГВА) към транспортно министерство ще представи утре на петте карго авиокомпании списък с мерки, които трябва да изпълнят, за да могат пак да летят до Европейския съюз. Това съобщи в понеделник директорът на ГВА Захари Алексиев след среща на авиокомпаниите, на които до края на месец май са ограничени полети до Европа. В обсъждането на проблема взе участие и министърът на транспорта Петър Мутафчиев.

Между 150 и 180 хил. долара ще струва привеждането на един самолет в експлоатационна годност, която да отговаря на изискванията на ЕС, съобщи Сергей Петков, управител на “Брайт авиейшън” и говорител на Консорциума на авиокомпаниите за товарни превози. Общо 23 самолета, с които разполагат петимата въздушни превозвачи, трябва да се модернизират. Това ще струва на фирмите над 3,5 млн. долара.   

Това не означава, че българските компании са опасни, уточни Захари Алексиев. Брюксел има определени критерии, които трябва да се покрият и това важи за цялата авиация, работеща в рамките на ЕС. Според Алексиев, компаниите, които не успеят да покрият изискванията, ще отпадат не просто от европейското пространство, а изобщо от авиационния бизнес.

През миналата седмица, ГВА наложи сама ограничения на авиокомпаниите си за товарни превози да летят в страните от ЕС. Последната проверка на експлоатационната безопасност, която ще направят европейските авиоинспектори, ще е на 28 май.

Брюксел ще публикува списъка с авиокомпаниите, на които не се позволява да летят до ЕС до 19 март.

Сергей Петков каза, че заради ограничението превозвачите вече понасят сериозни финансови загуби заради подписани договори за превоз на товари с клиенти от европейската общност.

Още от Бизнес

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?