Гражданска въздухоплавателна администрация (ГВА) към транспортно министерство ще представи утре на петте карго авиокомпании списък с мерки, които трябва да изпълнят, за да могат пак да летят до Европейския съюз. Това съобщи в понеделник директорът на ГВА Захари Алексиев след среща на авиокомпаниите, на които до края на месец май са ограничени полети до Европа. В обсъждането на проблема взе участие и министърът на транспорта Петър Мутафчиев.
Между 150 и 180 хил. долара ще струва привеждането на един самолет в експлоатационна годност, която да отговаря на изискванията на ЕС, съобщи Сергей Петков, управител на “Брайт авиейшън” и говорител на Консорциума на авиокомпаниите за товарни превози. Общо 23 самолета, с които разполагат петимата въздушни превозвачи, трябва да се модернизират. Това ще струва на фирмите над 3,5 млн. долара.
Това не означава, че българските компании са опасни, уточни Захари Алексиев. Брюксел има определени критерии, които трябва да се покрият и това важи за цялата авиация, работеща в рамките на ЕС. Според Алексиев, компаниите, които не успеят да покрият изискванията, ще отпадат не просто от европейското пространство, а изобщо от авиационния бизнес.
През миналата седмица, ГВА наложи сама ограничения на авиокомпаниите си за товарни превози да летят в страните от ЕС. Последната проверка на експлоатационната безопасност, която ще направят европейските авиоинспектори, ще е на 28 май.
Брюксел ще публикува списъка с авиокомпаниите, на които не се позволява да летят до ЕС до 19 март.
Сергей Петков каза, че заради ограничението превозвачите вече понасят сериозни финансови загуби заради подписани договори за превоз на товари с клиенти от европейската общност.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
2 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Проблемът е в друга насока!!! Руските самолети ще продължават да летят, това е опит хем вълка да е сит( да се докараме пред европейците), хем агнето да е цяло( като сме вземали пари под масата навремето). Лъжем единствено себе си, че развиваме авиация. Българският авиационен бизнесмен иска да инвестира малко пари и да цица вовеки!!!! Крайно време е да се потърси отговорност от двете страни, и от ГВА и от "Бизнесмените"(обединени в АБА под крилото на Станулов). Същите бизнесмени съсипаха Балкан навремето, …
а платените от тях клакьори сега надават вой до небесата. Колко време и колко срокове изпуснаха чиновниците(респ. политиците) да си оправим законодателството в съответствие с европеското? ДА АМА НЕ! Защо ли? Защото привеждайки го, трябваше и да се инвестира, и то десетки милиони евро!!! А с шикалкавене и подкупни чиновници, се консумираше наследството на една от най-големите авиокомпании в Източния блок. Първия опит за замитане на следите беше умишления фалит на Балкан с безгласното съгласие на всички политически сили. После крадохме и от новата държавна компания(всички заедно), сега трябва да се спасяваме поединично. За съжаление и ние (авиациония персонал) бяхме въвлечени в тези игри, кога с голи обещания за светло бъдеще, кога от безизходица или от голи амбиции! Всеки от нас ще понесе вината си, единствения изход е да се борим по-бързо да въведем европейските стандарти и да ги изпълняваме стриктно!!! А инвеститори ще се намерят - страната е геополитически добре разположена,бързо се развива туристическия бизнес и сме добри авиационни специалисти над средното ниво( но вече не сме ЕВТИНИ). Който може да работи по новому ще остане, който не може да се приспособи ще бъде отстранен. Тогава пътниците няма да са недоволни от този вид услуга, а с български компании ще се пътува по-спокойно,безопасно,сигурно и най-вече най-евтино!!!!!
Горното беше стар коментар! Сега новия!!!Къде са европейските изисквания в нашите Наредби? Защо не сме пълноправен член на Европейската Авиационна Общност - JAR member state ??? Защо бе задействана предпазната клауза????? Заради руските самолети ли само???Докога ще се измъкваме като пръдня из гащи?Колкото до модернизацията на руските самолети ще напиша един изтъркан виц: В бившия Съветски съюз са царе на съкращенията. Млад бъкгарски студент в Москва попада на следното: ПК-1, ПК-2 и т.н. И съответно …
попитал какво аджеба означавали? ПК било съкращението на полеви кенеф!!! 1,2 и т.н. съответно с една, две и т.н. дупки. А какво е ПК - 1М? естествено Модернизиран с пиронче! Така и ще модернизираме руските самолети, за които не се знае кога са произведени, как са били поддържани технически и къде най-вече!!! Тази сума не е ли мизата, която трябва да плати този който иска да остане на масата????