Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Картата за достъп до е-услуги ще струва до 25 лева

5 коментара
Картата за достъп до е-услуги ще струва до 25 лева

Картата за достъп до електронните услуги на държавната и общинска администрация ще струва до 25 лв. Това съобщи зам.-министърът на транспорта и информационните технологии Валери Борисов. Тя представлява карта от типа на кредитните. Ще се продава заедно с електронен четец от май в офисите на “Борика-Банксервиз”.

Първоначално с нея ще могат да се ползват 50 електронни услуги на Столична община и 34 – на държавната администрация, уточни Борисов. Това са услуги като издаване справка за семейно положение, адресна регистрация, плащане на данъци, удостоверение за раждане и други.

Увеличаването на броя на електронните услуги зависи от местните власти и държавната администрация. В момента режима е препоръчителен, но се подготвят законови промени, според които това ще стане задължително, каза Борисов. Той се надява промените да станат факт до края на годината.

Първите 5000 безплатни електронни карти ще бъдат получени през март от лекари, адвокати, журналисти и студенти. С тях ще се тества как работи системата до май, от когато и останалите българи ще имат достъп до е-управление.

Картата за електронна индентификация не съдържа лични данни. Тя има уникален код за всяко едно лице, а като допълнителна защита и пин код, обясни Валери Борисов. По думите му закупуването ѝ в момента не е задължително. Водят се обаче разговори с МВР евентуално от 2016 г. личните карти да станат електронни.

Прекият ефект от използването на електронни услуги е пестенето на време и средства на хората, а косвено електронното управление се изправя срещу корупцията и фалшифицирането на документи, посочи зам.-министър Борисов. Той изчисли, че годишно икономиите от въвеждането на е-управление може да достигнат до 80 млн. лв.

Проектът за е-управление се финансиран с 12 млн. лв. по оперативна програма “Административен капацитет”. Почти е готова е и системата за електронен референдум, която ще даде възможност на гражданите и бизнеса да участват пряко при обсъждането и вземането на важни решения от държавата и общините.

”Надграждане” е ключовата дума в работата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията в областта на електронното управление, каза Валери Борисов. По думите му “ако за предишните управляващи електронното управление се е свеждало до закупуване на десетки хиляди настолни компютри, лицензии за най-различни офис приложения, то за нас се състои в свързването на отделните системи в едно цяло”.

Валери Борисов увери, че всичко добро изградено от предишните по отношение на е-управление е използвано. През следващия програмен период 2014-2020 г. предстои да се направи надграждане на постигнатото досега като се добави е-здравеопазване, е-правосъдие, е-образование и т.н.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #5

    Ами, като се замисля, то тази карта на практика става УЕП - просто личните данни са в базата данни на поддържащият картата доставчик на услугата (правилните хора - Банксервиз), а в картата има само номер (индекс) на тези данни. За мен няма никаква разлика спрямо УЕП, а сигурно няма да може да се използва за подписване на документи, само за достъп до е-услуги.

  2. Анонимен
    #4

    Нищо не се казва за имащите електронен подпис - на тях карта по принцип не им е необходима, но нищо чудно заради 25-те лева този подпис да не може да се използва.

  3. ДИМИТЪР ШОПОВ
    #3

    АЙДЕ ДА ВИДИМ.

  4. RumenG
    #2
  5. Анонимен
    #1

    Е как не ги е срам да искат пари за достъп до електронни услуги, който трябва да е напълно безплатен, при условие че вече са платени местните данъци и такси?! Къде по света таксуват за електронен достъп до общинска и градска административна информация? Плаща се не за достъп, а за извършена услуга, например за издаване на документ!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.