Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Картбланш за сливането на "Юнион Ивкони" и "Груп плюс"

Придобиващата ги "Транспект" ще има пазарен дял от 13.8 на сто

0 коментара
Картбланш за сливането на "Юнион Ивкони" и "Груп плюс"

Антимонополната комисия разреши сливането на две от най-големите компании за автобусни превози – "Юнион Ивкони" и "Груп Плюс", като одобри закупуването им от създадената в края на 2017 г. фирма "Транспект". Сделката няма да попречи на на конкуренцията, тъй като пазарният дял на новия превозвач ще е 13.8 на сто, което е под границата от 15 процента, над която се счита, че може да има злоупотреби с господстващо положение, смята Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).

Нейното решение позволява финализираноте на поредица от сделки между акционерите в трите компании.

Купувачът "Транспект" е собственост поравно на Георги Атанасов, който е мениджър в "Юнион Ивкони", и Петър Господинов, който пък е представител на "Груп Плюс".

"Юнион Ивкони” е притежавано от дружеството "Синтетика“ АД и физическите лица Светлозар Любенов и Ивайло Константинов. В "Груп Плюс” ООД акционерите са трима -  Зеки Байрам, Мюге Байрам и Галя Топалова, която със своите 52.15% от капитала държи контрола.

Съгласно споразумението за сделката първо Светлозар Любенов трябва да прехвърли своя дял на Ивайло Константинов, който така ще притежава 49 на сто от "Юнион Ивкони", а "Синтетика" – останалите. След това Константинов ще продаде акциите си на "Транспект", която в последствие има ангажимент да придобие дяловете на съдружниците в "Груп Плюс", а на финала да вземе и частта на "Синтетика", става ясно от решението на КЗК.

Цената по сделката, която ще плати "Транспект", и начините за финансирането ѝ засега остават неясни.

Купувачът обяснява в заявлението си концентрация, че това е възможност за стратегическа инвестиция, която ще постигне синергия на двата автобусни бизнеса. Ще се намалят разходите за наеми на търговски площи, заплащани сега то двете лицензиране дружества. Ще се постигне и икономия от възнаграждения и осигуровки на служители в администрацията и заетите в търговските офиси, които ще бъдат закрити.

Предвижда се новото мега дружество да анулира минимум 7 обслужвания, които се изпълняват паралелно от двамата превозвачи, а пътнико-потокът е недостатъчен дори за един пълен курс. Икономията в пробег в този случай би била 2 100 000 км., а финансовото  изражение на тази икономия (за гориво, резервни части и техническа поддръжка, заплати, командировъчни и осигуровки на шофьори, автогарови услуги и хотели) е 1 665 000 лв., като анулирането на този пробег няма доведе до свиване на приходите, пише в разрешението на КЗК за концентрацията.

Направена е оценка за икономии от наеми на търговски офиси в размер на около 100 000 лв. годишно и от заплати на служителите в закритите офиси в размер на 690 000 лева годишно.

Сделката ще осигури на "Транспект" 13.8 на сто пазарен дял.

Досега лидер в сектора с 10.9% бе "Юнион Ивкони". "Груп Плюс" държеше 1.1 на сто от пазара, а другата негова марка "Етап-Адресс" имаше 1.8 процента.

Против сделката се е обявила единствено фирмата на Миролюб Столарски "Карат-С" се е обявила против сделката смятайки, че концентрацията може да доведе до злоупотреби с господстващо положение. Според КЗК облаче такава опасност няма и разрешава приключването на покупко-продажбата.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.