КАТ хвана 132 шофьори без книжка и 150 пили само за три дни

КАТ хвана 132 шофьори без книжка и 150 пили само за три дни

Само за три дни при полицейска операция са хванати 132-ма шофьори без книжки зад волана, а други 150 са били пияни, съобщи МВР.

Акцията е проведена от Главна дирекция "Национална полиция" между 7 и 9 август с цел повишаване на ефекта от контрола спрямо двете най-сериозни причини за възникването на тежки пътни инциденти с жертви и ранени.

При проверката с дрегер е установено, че 91 водачи са се качили зад волана пили с от 0.5 до 1.2 промила алкохол в кръвта, а 59 - с над 1.2 промила.

Най-много шофьори, употребили алкохол, са засечени на територията на областите Бургас – 14, Варна - 13, Плевен и Пловдив – по 11 души.

При шофиране под въздействието на алкохол с концентрация от 0.5 до 1.2 промила предвидената санкция е от 500 до 1000 лева и лишаване от правото за управление на превозно средство за срок от 6 месеца до 1 година. В случаите над 1.2 промила алкохол се образува дело, като предвиденото наказание е лишаване от свобода до 1 година, припомнят от КАТ.

Без книжки зад волана са седнали 132 неправоспособни водачи, е установила още проверката. Най-голям е техният брой във Варна – 18, София - 16, Пловдив – 12, Сливен, Шумен и Перник – по 9 души.

При тези случаи е предвидена глоба от 100 до 300 лева, а при повторно провинение – затвор до 2 години.

Бившият директор на КАТ-Пътна полиция Алекси Стратиев нарече последната статистика на Главна дирекция "Национална полиция" за нарушенията по пътя "стъкмистика".

"Смешните цифри, които са посочили, показват, че те си ги измислят. Не може в Търговище с един акт да установяват седем нарушения, а в София за 1000 нарушения да има 2000 наказателни документа", каза той.

Според Стратиев впечатляващо е разминаването между установените нарушения в Благоевград (930) и Кюстендил (99) - "десетократна разлика, което е абсурдно".

Във Велико Търново има 956 електронни фиша, а в Бургас, Перник и Кюстендил няма.

"Това означава, че скоростта не се контролира – или техниката не работи, или хората не работят с нея", коментира бившият шеф на КАТ.

Споделяне
Още от България