От четвъртък КАТ започва да глобява всички шофьори, които не са сменили летните гуми на автомобилите си със зимни. Санкцията е 50 лева.
Според изискванията дълбочината на грайфера трябва да е не по-малка от 4 мм, за да е подходяща гумата за зимния сезон.
От началото на месеца е в ход акция "Зима", при която приоритетно се проверява и изправността на фарове и чистачки. Засилените проверки ще продължат до края на ноември.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
9 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Щом си на 18 цола, не си за жалене. Не би трябвало с кола с 18 цола гуми да имаш каквито и да е финансови проблеми, още повече да ти се свени да си купуваш регулярно нови и качествени гуми. Между другото, прави ми впечатление, че читатели като теб явно имат сериозно затруднение с думите и смисъла им. Правилно си ме цитирал, но явно не си разбрал "......що да е хубава, с добро качество гума....." В изречението има условия с две значения "що да е хубава, с добро качество....". Някъде да съм споменал …
маркова, за джип, мерцедес С-класа, Ауди А 8 и каквото и да е там. Предполага се, че хора, които карат с 18 цола гуми, много добре си знаят местото в обществото и не се притесняват за гумите. Другото бих го определил като балканско изхвърлянне, несъответстващо на финансовия и социален статус. А, по принцип, маркови има и за по 10 000 долара.И, моля те, следи точно темата на форума, а не се хващай като удавник за сламка за отделни думи, като се опитваш да вадиш от тях някакъв твой си контекст. Става въпрос, че хората не желаят да минават на зимни гуми, тъй като не им се дават пари за безопасност.
но в Австрия зимините гуми са задължителни само при зимни условия - „bei winterlichen Verhältnissen“ gilt von 1. November bis 15. April. Das heißt, bei Schnee, Matsch oder Eis müssen Winterreifen am Auto montiert sein.Ausgenommen davon sind parkende Fahrzeuge. В слънчев ден през януари при 9 градуса и суха настилка може да се кара и с летни гуми. В Италия не са задължитени навсякъде освен по Autostrade, където може и без зимни гуми, ако имаш вериги в багажника.
Голяма част от шофьорите, като изключим тези родени преди 1960 г. , вече имат нужната култура и спазват препоръките на производителите да слагат зимни гуми. Аз лично моите ги сменям на 3 години. Комфортът на шофиране с нови гуми е неописуем. Така че хора, стига сте се придържали към буквата на закона, ами осигурете собствената и на околните сигурност и безопасност. Една що да е хубава гума с добро качество е не повече от 100-110 лева.
В Австрия на зимните гуми си пише - зимни( снежинка, М S, Winter ), а на летните - нищо. Зимните трябва да имат грайфер поне 4 мм, а летните - поне 1. Има и всесезонни гуми, т.е те също са зимни.Зимните гуми се слагат на 1 ноември, но ако няма сняг, както е сега, никой и не проверява. Предполагам, че и в другите страни е така, поне в Германия. Но ако има сняг по-рано от 1.11, също изискват зимни гуми.
Къде ли е дефиницията на "гуми,предназначени за зимни условия"? Ако изискват нещо трябва да има точно определение, ма в нашите нормативни актове май такова няма...
Правилно. Пишат без дап си направят труда да прочетат закона и паникьосват водачите. Ето какво казва ЗДП по въпроса:Чл.139.(1)Движещите се по пътя пътни превознис редства трябва да бъдат:....4. (нова- ДВ,бр. 101 от 2016 г.,в сила от 21.01.2017 г.) с гуми,предназначени за зимни условия,или с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 mm. през периода от 15 ноември до 1 март.Трябва да се има пред вид и изискването на Правилника за прилагане на ЗДП, който пък изисква за зимните гуми минимална …
дълбочина на протектора 1.6 мм.Чл.10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически неизправно,ако има някоя от следните повреди или неизправности:.......9.по колелата и гумите:....г)дълбочината на протекторния рисунък на гумите на автомобилите и на мотоциклетите е по-малка от 1,6 мм;
Това е точно така - достатъчно е гумите, каквито и да са те, да са с грайфери не по-плитки от 4 мм! Неизвестно защо, всички телевизии вкупом повтарят мантрата \"зимни гуми\"?! Впрочем, този норматив, който е базиран на дати, а не на атмосферни условия, е поредната глупост на властимащите, защото е научно доказано, че летните гуми са по-добри-- имат по-добро сцепление--при температури > 7C.
Няма дефиниция за зимни гуми в ЗДвП. Що пишете папагалски статии? Четете закона и си знайте правата! Ако гумата ви има грайфер поне 4 мм (шансът да няма е минимален, освен ако не сте сменяли гуми от 5 години), служител на КАТ не може да ви състави наказателен акт.