Катастрофата на "Шереметиево" може да е заради слабо обучение в ръчен режим на пилотите

Авариралтият Сухой Суперджет-100, сн. ЕПА/БГНЕС

Недостатъчна подготовка на пилотите за управление в ръчен режим при кацане е една от възможните причини за катастрофата на 5 май на руския самолет "Сухой Суперджет-100" на московското летище "Шереметиево", в която загинаха 41 човека и десетима бяха ранени. Това съобщи източник, запознат с работата на разследващата комисия, пред руската генция ТАСС.

Според него машината е преминала в режим на ръчно управление ("Direct Mode"), след като е била ударена от мълния. Вероятно заради късо съединение, предизвикано от това, са излезли от строя автоматичните системи за управление, каза той.

Самолетът на "Аерофлот" излетя на 5 май от "Шереметиево", изпълнявайки полет за Мурманск, но около 30 минути по-късно се върна на летището. При аварийното приземяване, за което очевидци твърдят, че е било много твърдо, двигателите се възпламеняват. В резултат загиват 41 души, сред които две деца и стюард, от общо намиращите се на борда на самолета 73-ма пътника и петчленен екипаж. Други десет ранени още се намират в болница.

Следователите разглеждат различни версии за причините за катастрофата, вкл. слаба квалификация на пилотите, техническа неизправност и неблагоприятни атмосферни условия.

Споделяне

Още по темата

Още от Свят