Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Катастрофиралият индонезийски самолет е бил изправен, управлявал го вторият пилот

2 коментара
Катастрофиралият индонезийски самолет е бил изправен, управлявал го вторият пилот

Самолетът на индонезийската авиокомпания "ЕърАйша", който падна в морето миналия месец и погуби всички 162-ма души на борда, е бил в изправно състояние, а екипажът му е имал необходимите сертификати, съобщи индонезийската Национална комисия за транспортна сигурност, цитирана от Ройтерс.

Главният следовател на комисията Марджоно Сисвосуварно заяви пред журналисти в Джакарта, че записите от "черната кутия" са дали "достатъчно ясна картина" на случилото се в последните моменти от полет 8501, приключил трагично.

Той каза, че малко преди катастрофата управлението на самолета е било поето от втория пилот – французина Реми Плезел, докато капитанът е бил наблюдаващ пилот, а товарът на борда не е бил превишен и е бил добре балансиран.

Машината излетя на 28 декември от Индонезия за Сингапур и след половин час изчезна от радарните екрани. Преди това пилотите поискаха от наземните служби разрешение да летят на по-голяма височина заради тежките метеорологични условия.

Самолетът е започнал твърде рязко изкачване, после е паднал в морето, сочат данни, огласени от разследването.

Спазвайки задължителния срок от 30 дни, въз основа на записите от "черните кутии" на еърбъса разследващите изпратиха до Международната организация за гражданска авиация (ИКАО) предварителен доклад за причините, довели до катастрофата. Днес индонезийската комисия по сигурността в транспорта съобщи, че в момента, когато е започнал да пада, самолетът е бил управляван от втория пилот, французина Реми Плезел, а не от командира - индонезиеца Ириянто, бивш военен пилот с богат опит.

Бордовите самописци "дават ясна картина" и показват, че вторият пилот е поел управлението точно преди катастрофата. Еърбъсът е бил в изправност и екипажът - допуснат до полети, добави Сисвосуварно, цитиран от ТАСС.

Друг разследващ потвърди, че пилотът е предприел рязко изкачване, преди машината да се устреми надолу. За 30 секунди самолетът е минал от височина 9700 метра на 11 400 метра, след което е падал в продължение на три минути, уточни той.

Предварителният доклад не бе огласен. Разследващите информираха, че окончателният доклад ще бъде готов след 7-8 месеца.

До момента от водата са извадени 72 тела на загинали. Издирването продължава в ограничени мащаби, но индонезийската армия прекрати операциите си, след като се опита безуспешно да извади от морето корпуса на машината.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. В и К
    #2

    Уважаеми македонци от Медиапул, за такива случаи се пише "в изправност", иначе излиза, че самолетът е стоял на задните си колела.

  2. boby1945
    #1

    Явно \"вторият\" пилот, ако и франсе, е ставал само да носи кафе, вода и бяло сладко на първия пилот.... така се получава, прокрадва от текста....Жалко за пътниците....

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.