Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Катастрофиралият в Сан Франциско самолет летял с по-ниска скорост от заложената за кацане

9 коментара
Катастрофиралият в Сан Франциско самолет летял с по-ниска скорост от заложената за кацане

Екипажът на разбилия се самолет "Боинг-777-200" на южнокорейската авиокомпания Ейшиана еърлайнс (Asiana Airlines) е преминал от автопилот на ръчно управление минута и половина преди катастрофата, предадоха осведомителните агенции, цитирайки Националната агенция за безопасност на транспорта.

Според записите от черните кутии целият полет е преминал в нормален режим. Зададената скорост на кацане е била 253 км в час, но реалната е била по-ниска - едва 190 км в час.

Разследването се води от американски и южнокорейски експерти. Разследващата комисия ще разпита пилотите, като агенцията ще се опита да изясни как езиковата бариера е повлияла върху обстоятелствата около катастрофата.

Пилотът, управлявал самолета, е бил напълно обучен за тази машина, отбелязва ДПА, позовавайки се на южнокорейското министерство на транспорта. Той е имал 43 летателни часа с този вид самолет и е направил девет приземявания, но не и на международното летище в Сан Франциск и е бил в период на "междинно обучение за полети с Боинг 777".

Следователите отново потвърдиха, че до последния момент екипажът не е подавал сигнали за бедствие, а ключовите системи на авиолайнера са работили в обичайния режим.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #9

    до7 Много ясно е написано "....зададената скорост на кацане е БИЛА 253 ,но реалната е БИЛА по-ниска 190...

  2. Анонимен
    #8

    Четох, че има такъв сигнал за загуба на подемна сила, или както там се казва - вибрация на лоста за управление, който се е задействал само секунди преди приземяването.

  3. Анонимен
    #7

    до 6 Няма "внезапно и необичайно" преминаване на ръчен режим, доколкото автоматизираната система за кацане на литището е била изключена от 1 юли и това е било известно на екипажа! И никъде не се казва, че има разминаване между приборна и реална скорост...

  4. Анонимен
    #6

    до3 именно внезапното и необичайно преминаване на ръчен режим в последния момент показва за някакъв проблем . РВД не задава скоростта а само пилотите . На дисплеите те са виждали 253 , а реалната е била 190 което е довело до така нареченото "зависване" на самолета . Техническият проблем е очевиден .

  5. Анонимен
    #5

    Гледах видеото заедно с приятел - пилот на въздушен танкер Boeing KC-135 Stratotanker. Погледа само десетина секунди и каза: He was two things you don't want to be at that point. He was too low, and he was too slow.

  6. Анонимен
    #4

    До 3: Няма ли алармен сигнал, ако скоростта слезе под зададената, дори и когато е на ръчно управление?

  7. Анонимен
    #3

    Нищо скрито няма и всичко се "връзва", №№ 1 и 2! Зададената скорост е зададена от инструциите или РВД - не е важно от кой точно, но остава неэпълнена защото самолета е в ръчен режим на управление! ПОЛУЧАВА СЕ АЕРОДИНАМИЧЕН СРИВ на подемната сила и преждевременно самолета докосва земята още преди пистата...

  8. Анонимен
    #2

    Обичайна практика на NTSB в такива случаи е да се хвърли вината върху пилотите , но както и да го разглеждаме не се връзва ,имало е най вероятно внезапен проблем който може да е довел до неправлна реакция на пилотите ,всичко е станало много бързо .

  9. Анонимен
    #1

    Е как - зададена скорост 253км/ч, фактическа скорост 190км/ч и всички системи работили в обичайния си режим?? Нещо скрито има в цялата работа.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.