Създаване на кътoве за четене на обществени места като метрото, жп гарите и кината, провеждане на училищни инициативи за подаряване и размяна на детски и юношески книги са част от мерките в плана за 2015-2016 г. в изпълнение на Националната стратегия за насърчаване и повишаване на грамотността.
Стратегията си поставя за цел до 2020 г. да се постигне 90% дял на обхванатите в детска градина деца от 4-годишна възраст до постъпване в първи клас, до 30% намален дял на 15-годишните ученици с постижения под критичния праг на тестовете PISA, увеличен брой на завършилите курсове за ограмотяване на възрастни, които продължават обучението или образованието си.
Една от мерките в плана за 2015-2016 г. залага на организирането на публични инициативи за ангажиране на лидери на общественото мнение с проблемите на грамотността. Ще се разработва и образователен стандарт за усвояване на книжовен български език. За декември 2016 г. е планирано провеждането на онлайн състезание "България пише" с индикативна цел от 100 000 участници. В документа са включени и национални инициативи за четене на книги като "Бъди грамотен", "Малкото голямо четене" и др.
Заложени са още дейности като организиране и провеждане на Национална седмица на книгата, Национален маратон на четенето и онлайн кампания за номиниране на детска книга. Сред мерките е и организиране на срещи с автори за представяне на книги и провеждане на дарителска кампания за обогатяване на библиотеките в училищата и в читалищата.
Предвижда се организиране на национално външно оценяване на четивната грамотност на учениците в V клас, както и такова за функционалната грамотност на учениците от IX клас.
Според плана България ще участва в международни изследвания на грамотността (PIRLS, PISA), както и провеждане на национални изследвания.
За реализирането на стратегията ще бъде направена електронна страница.
Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!
Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
1 коментар
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
На всички, които се вълнуват от проблемите на образованието, се препоръчва филмът "Опасен ум" с Мишел Пфайфър. Сюжетът е следният: учениците нямат никакво желание да учат и се опитват "да разкарат" новата учителка. Тя решава да експериментира и чрез договаряния, "сделки", обещания, награди и интересни занимания се доближава до тях, опознава ги и започва да им въздейства. Обявява конкурс: който прочете цялото творчество на Боб Марли и напише есе за него, ще получи като награда вечеря в ресторант с …
учителката си. Познайте какво стана - прочетоха всичко, без да са стъпвали до този момент в библиотека.
Извод: докато не се почувстват провокирани, притеснени, мотивирани, екзалтирани, вкарани в състезание, учениците за нищо на света няма да започнат да четат съзнателно, а само механично, за "отбиване на номера".