Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Кирил Петков иска проверка за второто плащане за пътните строители (Видео)

"Как са строени тези пътища, че Борисов преброи 3000 дупки?"

37 коментара
Кирил Петков и Димитър Илиев, сн. БГНЕС

Надявам се тази седмица решението за плащане към пътните строители да мине, каза премиерът Кирил Петков в началото на координационна среща по въпросите на безопасността на движението по пътищата в понеделник. .

По думите му решението два много ясни критерия.

"Първият е, че трябва да разплатим максимално бързо половината пари. Второто плащане искаме да мине през достатъчно добро ниво на проверка - не защото се съмняваме в Министерството на регионалното развитие или в АПИ, а защото тези договори са били направени неправилно", каза Петков.

Той съобщи, че фирмите не искали да ремонтират, докато не си получат парите.

"Друг вътрешнокоалиционен спор е това, че сега трябва да похарчим над 1 милиард лева за ремонти, които са били направени в миналото. Но без да похарчим тези пари, съществуващите фирми не искат да отидат да ремонтират, защото казват, че не им е платено. Първият въпрос е защо основни ремонти са били направени като пътна поддръжка", каза още Кирил Петков.

Той обясни, че пътната поддръжка е частичен, лек ремонт, който не изисква толкова високо ниво на гаранция, както основният ремонт.

"Ако правим нашите пътища през т.нар. поддръжки вместо през основни ремонти, гаранциите са много по-ниски, а тогава и качеството е по-ниско. Тази практика трябва да я променим изцяло".

Миналата седмица Народното събрание не успя да вземе решение за пътните ремонти. Гласуването показа разделителната линия в управляващата коалиция - от едната страна са "Продължаваме промяната" (ПП), БСП и "Демократична България" (ДБ), а от другата - "Има такъв народ" (ИТН), от чиято квота е и строителният министър Гроздан Караджов.

"Миналата седмица пътувах с тир по Витиня, пътят е в ужасяващо състояние. Шофьорът каза, че не издържа нито ден повече, пет години карал по този път, търпението му е изчерпано", разказа Петков.

Мъжът споделил, че пътищата са в ужасяващо състояние и това не е от 100 дни насам, а от 5 години.

"Включвам новини и чувам Борисов да казва: "Преброих 3000 дупки". Е, как са били строени тези пътища, че за 100 дни има 3000 дупки. Или са били от преди, или не са били направени добре", коментира Петков.

"Оттук нататък – прозрачни поръчки, достатъчно дълги срокове за гаранция, адекватно попълване на съществуващите дупки и нужда от ремонти. Нови магистрали, които да са на нивото на европейските пътища. Всичко това трябва да стане максимално бързо", добави премиерът.

Той съобщи, че автомобилният състезател Димитър Илиев става част от агенцията "Безопасност на движението по пътищата" към Министерския съвет.

"Димитър Илиев не е просто съветник оттук нататък. Очаквам проблемите, които той вдига, да бъдат приоритизирани в най-голяма степен. Време е да променим цялата структура как се вършат нещата", каза Петков.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

37 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ирис
    #37

    Няма толкова скапани пътища ,на които се прави ремонт преди издаването им,Много съжалявам,но който е излизал на запад от България все пак знае какво означава магистрала

  2. ирис
    #36
    Отговор на коментар #31

    е да,ама няма да стане.Караджов все пак е от ИТН и това е обяснение за действията му,отделен е въпросът в коя партия не е бил

  3. ирис
    #35
    Отговор на коментар #32

    а,кои путища бе джанъм,ако изобщо ти е ясно що е път

  4. ирис
    #34

    напълно нормално,тези свикнаха да взимат лесни пари за текучи ремонти без гаранция

  5. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #33
  6. полк. Дрангов
    #32

    Без да съм фен на Борисов Ама поне правеше пътища! А сега слагайте минуси, че да запълните дупките!

  7. Евроатлантизъмм
    #31

    Киро може и да иска проверка, ама Гроздан Караджов ИТН ежедневно пише за глад, смърт и страх ако не се плати моментално!

  8. Мнение
    #30

    ПростоКиро си пожелал магистрали. Да се смееш ли да плачеш ли с тоз циркаджия. Докато Бойко Велики строеше магистрали, продавача на козунаци си пожелава. Потрес.

  9. dinko
    #29

    нарушителите на закона - бойко, фирмаджии, чиновници, СЛЕД ДОКАЗВАНЕ на вината им, да ходят в затвора...може и друго наказание - да ги возят по третокласната пътна мрежа в руска техника /ама само за най-злостните нарушители/...

  10. Мнение
    #28
    Отговор на коментар #27

    Прав си. Ама ПростоКиро не го интересуват доходите на хората.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.