Китайски инвеститори са проявили интерес към четири наши пристанища, съобщи зам.-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Камен Кичев за Mediapool. Това е станало в рамките на провелото се в София заседание на междуправителствената българо-китайска икономическа комисия в петък.
Станало е въпрос за морските портове във Варна и в Бургас и за речните Русе и Лом, но не еуточнено точно в кое пристанище може да влязат далекоизточни капитали.
Следващата седмица екип на транспортното министерство заминава на посещение в Китай, където ще представи цялостната стратегия на ведомството за концесиониране на пристанища, летища и железопътни гари. Тя беше обявена миналата година, но все още няма стартирали никакви процедури за отдаване на частно управление на този вид транспортна инфраструктура.
За интерес на Китай към пристанищната ни инфраструктура съобщи премиерът Бойко Борисов след среща в САЩ с китайския си колега, а по информация на министъра на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков вниманието на китайските компании било насочено по-скоро към летищата ни, които могат да поемат значителна част от китайския внос в Европейския съюз. ни
По повод притеснението на община Варна, че транспортното министерство се е отказало от визията си за изграждане на контейнерен терминал на пристанището им, Кичев заяви, че това не е така. Той допълни, че в момента се изготвя консултантски анализ къде е най-добре да се разположи това съоръжение.
Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!
Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
16 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
р. дунав е най-краткия и евтин път до европа!
Китай и локуми. Виж ми очото.
Тя е най-приспособима и издръжлива и най-добре строи социализма
Може и турскитносно: трябва да се равняваме по жълтата расаАвтор: КокошковПолучено на: 17 Октомври 2010 18:06Тя е най-приспособима и издръжлива и най-добре строи социализма
Не ви ли омръзнаха подобни кьор-фишеци. То не бяха огромни руски инвестиции на Сашо Томов,
Не ви ли омръзнаха подобни кьор-фишеци. То не бяха огромни руски инвестиции на Сашо Томов (като вицепремиер в правителството на Попов), не бяха огромни арабски инвестиции на приятелите на дядо Мони, не бяха биволите на Доган ....
След концесията на всички пристанища,летища и жп гари, вероятно след това ще бъде отдадена на концесия и цялата държава.За да има достатъчно "инвестиции" за държавните поръчки за строителите през 2011 година.Министър Плевнелиев обеща само 5 милиарда лева за тях, но те ще се окажат много малко, тъй като апетитите на фирмите от едрия бизнес са значително по-големи.Пари за наука, образование, култура, земеделие,нормални пенсии и заплати обаче няма.Защото,България стана най-големия битак на Балканския …
полуостров от търговски центрове, молове, верига от хотели, сараи и царски дворци,част от които вече видяхме благодарение на НАП.Това са реалните възможности на посредствеността, която ни управлява 20 години.Движението към пропастта продължава с бясна скорост пред погледа на един цял народ - уплашен и онемял и сляпата,няма и глуха Темида.
Това правителство, заменя евроатлантизма с някакви далекоизточни подскоци. А това министерско ръководство на транспорта са пълни случайници. И в Китай нищо няма да договорят, само ще се изложат.
Транспорт, Енергетика, Еврокоридори, Национална сигурност, всичко това е забъркано в една каша от некадърните управляващи.
Бъдещето е в изграждане на супер модерни пристанища в Бургас и Русе, както и изграждане на МАГИСТРАЛНА връзка между тях по направление Бургас-Айтос-Шумен-Разград-Русе