Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Китай щял да финансира втори мост между Русе и Гюргево

2 коментара
Китай щял да финансира втори мост между Русе и Гюргево

България и Румъния ще строят втори мост над Дунав между Русе и Гюргево. За целта през юли Министерството на регионалното развитие и благоустройството ще внесе в Министерския съвет проект за промяна на меморандума между правителствата на двете страни, в който ще бъде добавено съоръжението. Това съобщи министърът на регионалното развитие Николай Нанков, който се срещна с румънския си колега Пол Станеску в Русе.

Освен второ съоръжение при Русе са планирани и мостове между Никопол и Турну Мъгуреле и Силистра - Кълараш.

За изграждането на съоръженията ще бъде създадена експертна работна група водена от заместник-министри от двете министерства и представители на транспортните. Групата ще положи основите по проектирането, търсенето на финансов източник и по създаване на проектна компания за реализация на планираните и включени мостове в меморандума, каза Нанков.


По думите му "има вече заявени китайски намерения не само за втори мост край Русе, но и за магистралата Русе - Велико Търново и свързването ѝ с тунела под Шипка в автомагистрален габарит".

Румънският вицепремиер е предложил да се търсят средства от европейските фондове за изграждането на мостовете.

Другите възможности са публично-частно партньорство или смесено финансиране по линия на държавните бюджети на двете страни.


Нанков защити изграждането на втори мост при Русе с натовареността на първия мост. Тенденцията през последните две - три години е ръст с 10-15% годишно на тежкотоварните автомобили. Вече има почти 5000 тира средно на денонощие, каза Нанков.

До момента българското правителство не е представило анализ разходи – ползи за нуждата от втори мост при Русе.

Експерти по транспорт са на мнение, че той не е необходим. Аргументите - стратегическа грешка е целият автомобилен трафик да се струпва в Русе. Това обрича останалите региони между Видин и най-големия дунавски град. Според изследване на ИПИ в "икономическа пустиня". Не е ефективно за развитието на регионите по протежение от 308 км по Дунав да няма нито един мост, а в Русе да са два.

Струпването на трафика в града ще доведе до нова екологична бомба за Русе и замърсяване на въздуха, който в момента периодично се обгазява от "Монтюпе".

Принципно русенци са свикнали с мръсния въздух, но когато им писне се вдигат на протести. Именно от Русе тръгнаха първите протести преди 1989 г. заради обгазяването на града.

Проблемът с опашките от тирове пък може да се реши бързо, лесно и в пъти по-евтино с добра организация на пропускателния режим, нов подход към сега съществуващия мост и голям паркинг за тирове.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Bлaдo
    #2

    а между Белене и ... Белене :-))) един мост (във времето) нЕма ли да изфинансира ;-))

  2. да! Закрихме и затрихме държавата! Разпордадохме я на бандити! Като Гебрев от Русе! Дето си купил остров в Норвегия! И сега се молим на други държав да ни посторят това и онова! Не безвъзмездно, разбира се! Нищо! Важното е,ч е Бойко през гинка е собственик на ЧЕЗ! А мангизите на всички-и на Бойко, и на Пеевски, и на Цветан Василев са в западни офшорни банки ;) ! Е затова се молим на тоя и оня да ни посторят мост бе! То може и държавата да го построи, и да събира такси, докато се изплати! Ама не!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.