Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Китайска, турски и български фирми искат да строят тунела под Шипка

Седем оферти за поръчката за 320 млн. лв. с ДДС

8 коментара
Обходът на Габрово е част от поректа за тунела, архивна снимка БГНЕС

Две турски, една китайска и пет консорциума от български играчи и участието на друга турска компания подадоха оферти за изграждането на тунела под Шипка, съобщиха от пътната агенция в сряда.

Поръчката е с индикативна стойност 267 225 010 лв. без ДДС или малко над 320 млн. лв. с ДДС. Тя е за проектиране и строителство на участък с дължина 10.553 км, от които 7.6 км са ново строителство, а 2.9 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово - Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4.011 км. Самият тунел под Шипка ще е дълъг 3.22 км. Останалите 4 тунела са малки – с дължина 171 м, 240 м, 90 м и 290 м. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 бр. армирани насипи, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н.

Сред внесените седем предложения са офертите на свързаните помежду си турски фирми "Дуйгу Мюхендислик Иншаат Туризм Дъш Тиджарет Ве Санайи лимитед Ширкети", и "Колин Иншаат Туризм Санайи Ве Тиджарет", а "Доуш Иншаат Ве Тиджарет" участва в ДЗЗД "Тунел Шипка" заедно с "Виа Кнострукт Груп" и "Виа Плон".

Самостоятелно играе китайската "Чайна Комюникейшън Кънстракшън Къмпания ЛТД".

Другите обединения са от български фирми. Едното е ДЗЗД "Консорциум ПСВТ", с участници "Пътни строежи – Велико Търново" АД, "Хидрострой" АД и "Пътинжеренигстрой-Т" ЕАД. В Обединение "Шипченски проход" влизат "Трейс Груп Холд" и "Алве Консулт", а в Обединение "Геопът Шипка" партньори са "Геострой" АД и "Пътстрой - 92" АД.

Тунелът под връх Шипка ще се намира на 1 км западно от прохода "Шипка" и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната в област Стара Загора. Той ще бъде с две ленти за движение, две водещи ивици и два тротоара.

Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 1280 календарни дни или близо 3 години и половина.

Съоръжението ще е възлова точка при движението в посока Север – Юг и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва са Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).

От пътната агенция уточняват, че проектите за строежа на обхода на Габрово и самия тунел под Шипка се предвижда да бъде предложен за финансиране от бъдещата Оперативна програма "Транспортна свързаност" 2021-2027 г.

Ден след приемането на офертите за строежа – на 30 април, се предвижда да се отворят офертите за осъществяването на надзора върху строителните дейности по тунела. Индикативната стойност на поръчката за строителен надзор е 6 243 600 лв. без ДДС.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Бивши комунисти НЯМА!
    #8

    Спомням си преди няколко години какво се хленчеше че 1км ни струва 1млн. Вече даваме 2 млн отгоре само за гаранция и срок на изпълнение. Безсилно стадо. Не визирам поръчката от тази статия.

  2. Milenca
    #7
    Отговор на коментар #4

    Честността на швейцарците и германците не е много по-различна от на балканците. Разликата е в законите и счетоводствата, и точно те възпират швейцарците и германците от балканските мурафети.

  3. Milenca
    #6
    Отговор на коментар #5

    Ако наистина тунелът под Шипка е толкова важен, защо правителството не му осигури финансиране от Брюксел?Аз имам отговор! Защото от европските пари по-трудно се краде отколкото от бюджетните. Не случайно се говори за китайски и турски фирми, и липсват европейски, които бакшиш не дават.

  4. Milenca
    #5

    В тази част на Балкана има 2 прохода-при Шипка и Хаинбоазкия (прохода на Републиката). Прохода при Шипка достига височина 1200 м, дълъг е към 35 км, и е много важна връзка между Северна и Южна България. Хаинбоазкия проход е дълъг към 57 км, и най-високата му точка е на 695м., той е един от най-леснопроходимите в Стара планина, и по него се осъществява най-бързата и пряка връзка от Румъния за Турция и Североизточна Гърция. Интересно ми е, кой от двата прохода е по-важен за трафика? Защо ми се струва, че тунелът под Шипка е поредната "приумица"?

  5. Entdecken
    #4

    Лафът за честните швейцарци е доста стар но все пак това е по скоро виц!

  6. Селска десница
    #3
    Отговор на коментар #1

    Последната дума по тунела ще има госпожа Херо Мустафа!

  7. Лизи Гугуткова
    #2

    уАу...НАЛИ СТИСКАТЕ парите за КРИЗАТА ... НА БЕГЪЛ ПОГЛЕД половината фирми са свързани с една СВИНЯ, а ДРУГИТЕ са на други босове от мафията...

  8. Практик от София
    #1

    Важен, нужен, дългоочакван тунел ! Китайците нямат работа тук. Български и турски фирми дружно ще свършат работата. Нека има и независима експертиза от стабилна страна, с голям опит и супер-специалисти в бранша ! Например швейцарски експерти. За да сме малко по-спокойни - че няма да бъде откраднато в неописуем размер...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.