Кмет и съветници си подритват билбордовете в София като топка

Докато столичани губят 4 млн. лв. от хаоса, комисията ще прави поредната проверка на документите на кандидатите

Снимка: БГНЕС

Скоро няма да има ред във външната реклама на София и столичани ще продължат да бъдат лишавани от 4 млн. лв. приходи годишно, с които може да се построят две детски градини, както обича да сравнява кметът Йорданка Фандъкова. Това стана ясно на сесията на Столичния общински съвет в четвъртък.

 

След като миналата седмица Фандъкова върна в комисията решението с класирането на фирмите, сега се оказва че комисията чака отговор от Столична община с информация дали документите на фирмите-кандидати са редовни – нещо, което по презумция отдавна би трябвало да е факт, след като има окончателно класиране.

 

Оказва се обаче, че една от фирмите е отстранена неправилно. Кандидатът представил съдебно решение, че към датата на конкурса през май 2011 г., няма дългове към Столична община, обясни Елен Герджиков, председател на Столичния общински съвет (СОС) и член на конкурсната комисия. Той допълни, че така комисията е била заблудена от служител на Столична община, който щял да си понесе отговорността.

 

Това обаче налага пълна нова проверка на документите на участниците, като в момента чакаме отговора на администрацията дали фирмите кандидати са имали задължения към Столична община до датата на конкурса през май 2011 г., каза Герджиков. Той се надява най-късно до утре чаканите документи да пристигнат.

 

Фандъкова върна решението на комисията за класирането за 10 позиции за билбордовете в София заради двете особени мнения в 9-членната конкурсна комисия. Едното е на началника на сектор “Реклама” в общината Евгени Радев, а другото на общинския съветник от БСП Панайот Бончев. Мотивът на Бончев да не подпише документите е, че за осем от десетте позиции за билбордове в София конкурсната комисия е предпочела офертите с най-ниска наемна цена, от което столичани ще губят около 1.5 млн. лв. годишно. Бончев обясни, че цената не е била определяща за избора на фирмите, които ще поставят реклами на съоръженията. Критериите с най-голяма тежест са били историческо присъствие на дружествата на пазара, мениджърския им опит и за начина, по който ще експлоатират и поддържат билбордовете.

 

Това не е вярно, поне 80% от цените на компаниите са близки една до друга и няма голяма разлика между тях, каза Елен Герджиков.

 

“Шестимата общински съветници в комисията провалят заседанията ѝ, като не идват. Вие сте председател на СОС и не може да съберете кворум, за да се приключи това чудо. Очевидно имате личен интерес да сте там и единственият аргумент е лобиране за фирми”, атакува го Георги Кадиев от БСП.

 

Герджиков му отговори, че конкурсите за външната реклама са започнали през 2011 г. по негов доклад. Не излизам от комисията, защото нося отговорност този конкурс да приключи възможно най-скоро, посочи председателят на СОС.

 

Шест-седем фирми печелят 10-те пакета за билбордовете, по думите на Герджиков. В конкурса за външната реклама участваха 28 компании, които се борят за малко над 1100 позиции, които ще държат под наем в следващите десет години. Петнадесет бяха кандидатите за десетте пакета за елементите до 12 кв. м (билбордове), а 13 - за тези до 4 кв. м – така нар. малки рекламни елементи. За участието в конкурса фирмите са внесли гаранции от 22 млн. лв., които по думите на Кадиев повече от година общината ползва незаконно.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?