Когато се яде паста, "по-малко е повече"

Когато се яде паста, "по-малко е повече"

След като се адаптира към нарастващото търсене на по-здравословни продукти, най-големият в света производител на макаронени изделия "Барила" (Barilla) твърди, че няма нищо лошо да в това да има малко макарони в средиземноморската диета. Компанията също така не изпуска от поглед революционното развитие на 3D принтиране в бизнеса с паста.

Ако имате притеснения свързани със здравословното хранене, забравете за безглутеновите, безвъглехидратните и други модни тенденции при диетите и просто се отдайте на голяма чиния със спагети, казва един от наследниците на фамилията Барила - най-големия производител на макаронени изделия в света.

Паоло Барила, който управлява с братята си Лука и Гуидо компанията, създадена преди 140 години от пра-пра дядо му, е строен 56-годишен бивш състезател от Формула едно и Льо Ман, който е повече от пристрастен към основния продукт на семейния бизнес.

Имам слабост към пастата, казва в интервю за ДПА Паоло Барила.

Вероятно ям два пъти повече паста от средния италианец, допълва той.

Любимият ми вид паста са спагетите или лазанята, а предпочитаният сос е или доматен или "ин бянко" ("in bianco") - само с зехтин и сирене, разкрива Барила.

Италианците все обвиняват чужденците в сериозни, според тях, престъпления към пастата като например, че развалят традиционния вкус "ал денте" ("al dente") с преваряване на пастата или като добавят кетчуп на спагетите или пък ги съчетават с кюфтенца.

Барила казва, че не осъжда чужденците за подхода им към макаронените изделия пене и папарделе, но има един простичък съвет към всеки, който иска да яде като истински италианец: използвайте висококачествени продукти и помнете, че "по-малко е повече" и "простотата е най-доброто".

Според Международната организация за макаронени изделия, на която Барила е президент, най-много паста след италианците, ядат тунизийците и венецуелците. Американците и германците са шести и 12-ти в класацията.

В Германия "Барила" бележи годишен растеж на продажбите от 7-8 % за четвърта поредна година от 2013 година и контролира малко под 5% от пазара на пастата и около една трета от пазара на сосове.
Потреблението обаче е засегнато от все по-голямото търсене на продукти, които се възприемат като здравословни. Миналата година растежът на приходите от 2% до 3,4 милиарда евро (3,8 милиарда долара) на "Барила" бе подкрепен от двуцифровия скок на продажбите на продукти от серията "по-доброто за теб".

Разбира се, ние отговаряме на тези тенденции, въпреки че в някои случаи може да са преувеличени. Безглутеновите диети например: те се приемат дори от хора, които не се нуждаят от тях, а дори за някои може да са лоши, казва Барила.

Въпреки това компанията му увеличава предложенията си от безглутенови, органични и с много фибри макарони и бисквити. От 2010 година е намалила мазнините, солта и захарта в съдържанието на 360 продукта и е премахнала палмовото масло от продуктите си за печене.

Като компания сме на мнение, подкрепено и от независими научни съвети, че въглехидратите са основна и добра част от здравословната диета, така че въобще не се притесняваме за бъдещето на основния ни бизнес, който е производство на паста, казва Барила.

Пастата има прекрасно бъдеще, допълва той.

Думите му отразяват данните от доклада "Тенденции в храните" на Google от миналата година. Според доклада пастата отново е на мода, тъй като търсенията в интернет за макаронените изделия ригатони в САЩ са се увеличили с 26% от януари 2015 до януари 2016 година.

Компанията има заводи в Русия, Мексико, Турция, Франция и Германия (където се произвеждат бисквитите Wasa).

Барила подчерта специалното внимание, което компанията му обръща на устойчивото развитие и иновациите.

Това включва и експериментиране с 3D принтери, които може един ден да позволят на потребителите да правят паста с желаната от тях форма, но също така да правят храна вкъщи със захар, сол и фибри колкото желаят самите потребители, за да отговаря на техните изисквания към храната.

Това е футуристичен сценарий, който предстои да изследваме, казва Барила, подчертавайки, че цената и техническата изпълнимост на проекта все още е проблем, особено като се има предвид, че компанията иска да разработи технологията за масовия пазар.

Така че денят, в който ще можете да произвеждате вкъщи паста или бисквити с форма, цвят и хранителен профил какъвто предпочитате, все още не е близо. Според Барила обаче на хоризонта се очертават страхотни възможности.

По БТА

Споделяне
Още от Общество