Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Кой е Андреас Лубиц

5 коментара
Андреас Лубиц
  • Андреас Лубиц

Вторият пилот на самолета, разбил се във вторник във френските Алпи, е бил нает от "Джърмануингс", нискотарифния филиал на "Луфтханза", през септември 2013 г. след като се обучава в летателната школа на "Луфтханза" в Бремен. Имал е 630 летателни часа, прекарани във въздуха, съобщи германската авиокомпания.

28-годишния германец Андреас Лубиц е роден в Монтабаур, провинция Райнланд-Пфалц. Според доклад на Федералната авиационна администрация на Германия Лубиц е отговарял и надхвърлил нейните високи образователни, лицензионни и медицински стандарти. Способностите на младия пилот се оценяват като "завидни".

Кметът на Монтабаур съобщи, че Лубиц е имал и жилище в Дюселдорф.

Той бил известен със страстта си към тичането и често вземал участие в местни състезания. От профила му във Facebook става ясно, че е проявявал голям интерес към модел А320 на Airbus, като бил част от група, в която се обсъждат техническите характеристики на самолета и поведението му при различни случаи.

Приятел на Лубиц от авиационния клуб, в който той членувал като младеж, каза пред телевизия РТЛ, че не вярва той "да е способен на такова нещо". "Беше много спокоен и прецизен млад мъж. Беше нормален млад мъж. Беше много щастлив и доволен човек. Беше постигнал мечтата си: от пилот аматьор беше станал професионалист. Нямаше проблеми", добавя той.

Колегите на Лубиц от авиоклуба "Вестервалд” в родния му град Монтабаур в Западна Германия са в пълен шок от случилото се.

"Нямам думи! Нямам никакво обяснение! Андреас беше много симпатичен млад човек. Беше много забавен, а понякога беше малко затворен”, разказа пред Ройтерс инструкторът от авиоклуба Петер Рюкер.

"Той беше обучен да лети в авиоклуба и беше негов член. Той беше просто едно момче като всички останали. Вписваше се добре и мисля, че се забавляваше много при нас”, допълни Рюкер. "Нямам никакво обяснение за това. Познавайки Андреас, просто не мога да проумея това”, продължи инструкторът.

Директорът на авиоклуба Клаус Радке потвърждава впечатленията от Лубиц. "Имал съм ограничен контакт с него, но го опознах по-добре миналата есен, когато изпълни полети за подновяване на лиценза си. Той е много мил и забавен, възпитан млад човек”, обясни Радке.

"Просто не мога да си представя какво се е случило, те са професионални пилоти, имат особен вътрешен механизъм за контрол. Подозренията за случилото се са невъобразими. Моля хората да помислят малко, преди да се хвърлят в заключения – това изисква човешката съпричастност”, продължи директорът на авиоклуба.

Пилотът получил лиценз за управление на безмоторен самолет като тийнейджър. Когато се върнал да го поднови през есента, той не изглеждал депресиран. Според впечатления на негови колеги той бил доволен от работата си за "Джърмануингс" и се справял добре.

Изпълнителният директор на "Луфтханза” Карстен Шпор обясни на пресконференция в Кьолн, че Лубиц е започнал обучението си през 2008 г. "След обучението му имаше изчаквателен период от 11 месеца, което не е необичайно за нашата компания, и през 2013 г. той започна работа като втори пилот на Еърбъс А320”, обясни Шпор.

"Искам да спомена, че преди шест години е имало друго прекъсване на тренировъчния процес с него, но след като способностите му бяха оценени повторно, той продължи обучението си. След това премина всички медицински прегледи. Той беше готов да лети на 100%, без никакви условия или ограничения”, заключи Шпор.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. pinocchio
    #5

    това е една трагедия, лека им пръст на загиналите и съболезнования за близките им! на мен обаче никак не ми се връзва един според всички нормален млад мъж изведнъж да реши да се самоубие заедно с още 149 души...тази версия е единствено удобна за т.нар. бизнес - пилота е виновен, а самолетите, подръжката, обслужването, всичко било ОК. Така ли, ама тоя самолет бил на 25 години, ама че прави по 5-6 полета на ден, само и само печалбите да са максимални, ааа, нищо, и то било ОК...

  2. strobo
    #4

    Засега раздуването на клюки с нищо не допринася за намиране на истината и евентуално взимане на предпазни мерки за в бъдеще....

  3. Blackadder
    #3

    Да не е искал да направи експеримент - да мине със самолета между 2 върха на планината. И този експеримент да е завършил трагично? Кой знае.

  4. Dr. Mancho
    #2

    Според френската прокуратура и различни пилоти зададеният курс не може да бъде променен случайно и без целенасочена намеса. След като е бил сам в кабината, няма кой друг да го е направил, нали?

  5. И какво от това
    #1

    Не е хубаво да се говори лошо за мъртвите! Особено когато няма НИТО ЕДНО доказателство, че човекът има вина, че е извършил това съзнателно!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.