Кой е Андреас Лубиц

Вторият пилот на самолета, разбил се във вторник във френските Алпи, е бил нает от "Джърмануингс", нискотарифния филиал на "Луфтханза", през септември 2013 г. след като се обучава в летателната школа на "Луфтханза" в Бремен. Имал е 630 летателни часа, прекарани във въздуха, съобщи германската авиокомпания.

28-годишния германец Андреас Лубиц е роден в Монтабаур, провинция Райнланд-Пфалц. Според доклад на Федералната авиационна администрация на Германия Лубиц е отговарял и надхвърлил нейните високи образователни, лицензионни и медицински стандарти. Способностите на младия пилот се оценяват като "завидни".

Кметът на Монтабаур съобщи, че Лубиц е имал и жилище в Дюселдорф.

Той бил известен със страстта си към тичането и често вземал участие в местни състезания. От профила му във Facebook става ясно, че е проявявал голям интерес към модел А320 на Airbus, като бил част от група, в която се обсъждат техническите характеристики на самолета и поведението му при различни случаи.

Приятел на Лубиц от авиационния клуб, в който той членувал като младеж, каза пред телевизия РТЛ, че не вярва той "да е способен на такова нещо". "Беше много спокоен и прецизен млад мъж. Беше нормален млад мъж. Беше много щастлив и доволен човек. Беше постигнал мечтата си: от пилот аматьор беше станал професионалист. Нямаше проблеми", добавя той.

Колегите на Лубиц от авиоклуба "Вестервалд” в родния му град Монтабаур в Западна Германия са в пълен шок от случилото се.

"Нямам думи! Нямам никакво обяснение! Андреас беше много симпатичен млад човек. Беше много забавен, а понякога беше малко затворен”, разказа пред Ройтерс инструкторът от авиоклуба Петер Рюкер.

"Той беше обучен да лети в авиоклуба и беше негов член. Той беше просто едно момче като всички останали. Вписваше се добре и мисля, че се забавляваше много при нас”, допълни Рюкер. "Нямам никакво обяснение за това. Познавайки Андреас, просто не мога да проумея това”, продължи инструкторът.

Директорът на авиоклуба Клаус Радке потвърждава впечатленията от Лубиц. "Имал съм ограничен контакт с него, но го опознах по-добре миналата есен, когато изпълни полети за подновяване на лиценза си. Той е много мил и забавен, възпитан млад човек”, обясни Радке.

"Просто не мога да си представя какво се е случило, те са професионални пилоти, имат особен вътрешен механизъм за контрол. Подозренията за случилото се са невъобразими. Моля хората да помислят малко, преди да се хвърлят в заключения – това изисква човешката съпричастност”, продължи директорът на авиоклуба.

Пилотът получил лиценз за управление на безмоторен самолет като тийнейджър. Когато се върнал да го поднови през есента, той не изглеждал депресиран. Според впечатления на негови колеги той бил доволен от работата си за "Джърмануингс" и се справял добре.

Изпълнителният директор на "Луфтханза” Карстен Шпор обясни на пресконференция в Кьолн, че Лубиц е започнал обучението си през 2008 г. "След обучението му имаше изчаквателен период от 11 месеца, което не е необичайно за нашата компания, и през 2013 г. той започна работа като втори пилот на Еърбъс А320”, обясни Шпор.

"Искам да спомена, че преди шест години е имало друго прекъсване на тренировъчния процес с него, но след като способностите му бяха оценени повторно, той продължи обучението си. След това премина всички медицински прегледи. Той беше готов да лети на 100%, без никакви условия или ограничения”, заключи Шпор.

Споделяне
Още по темата
Още от Свят