Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Кока-Кола" атакува пазара за домашно приготвяне на напитки

0 коментара
"Кока-Кола" атакува пазара за домашно приготвяне на напитки

Американската компания "Кока-Кола" (Coca-Cola) е купила 10 процента от американския производител на капсули за приготвяне на кафе "Грийн Маунтийн Кофи" (Green Mountain Coffee), чиято разработка е и популярната кафемашина Keurig. Производителят на най-продаваната напитка в света ще плати за 16.7 млн. акции 1.25 млрд. долара или по 74.98 долара всяка, което е средната стойност на книжата за последните 50 дни.

След обявяването на сделката цената на акциите на "Грийн Маунтийн" е литнала до 128 долара за къс. След еуфорията обаче електронната търговия затваря в сряда вечерта на цена от 80.88 долара, пише "Файненшъл таймс". "Кока-Кола " има опция да увеличи дела си в компанията до 16 процента през следващите три години, допълва Блумбърг.

Като част от споразумението "Грийн Маунтийн" ще трябва да разработи ново устройство, работещо на принципа на тяхната кафемашина, но за домашно приготвяне на газирани и негазирани напитки на "Кока-Кола", включително плодови сокове и студени чайове от капсуловани концентрати. Новата машина трябва да заработи през 2015 г.

Според генералния директор на "Грийн Маунтийн" Брайън Кели, който е бил преди това служител на "Кока-Кола", сътрудничеството на двете компании и новата машина ще вдигнат и продажбите на капсулованото кафе на "Грийн Маунтийн". В момента тя има договор с веригата кафенета "Старбъкс" (Starbucks), на които може да продава някои от своите марки кафе и чай в капсули.

В момента господстващо положение на пазара за домашно приготвяне на газирани на питки има израелската компания "СодаСтрийм" (SodaStream), чрез чиито сифони може да се правят в домашни условия содови напитки с различни вкусове.

"Правилата на играта се променят и "СодаСтрийм" трябва да е разтревожена", коментира пред "Файненшъл таймс" Йонас Фелисиано от организацията "Юромонитор Интернешънъл" (Euromonitor International). Акциите на израелската компания поевтиняха със 7.8 процента до 33 долара, а тези на "Кока-Кола" поскъпнаха с 1.4 процента до 38.14 долара за дял.

Според Марк Ридик от "Уилямс Кепитъл Груп" ( Williams Capital Group) сделката ще осигури ръст на продажбите на "Кока-Кола", тъй като все повече хора предпочитат да консумиран разновидности на студено кафе и чай, както и енергийни напитки.

Кели посочва още, че "Кока-Кола" няма да е единственият производител на студени напитки, с който компанията му ще си сътрудничи, но отказа да коментира дали предстои договор и с основния конкурент на "Кока-Кола" – "Пепси" (PepsiCo).

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.