Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Кока-Кола" купува кафе веригата "Коста"

Сделката за 4.2 млрд. евро осигурява достъп до пазар, доминиран от "Старбъкс" и "Нестле"

1 коментар

Американският гигант в производството на безалкохолни напитки "Кока-Кола" атакува сегмента на топлите кафета, където досега не е представена, купувайки веригата "Коста" (Costa), предадоха световните агенции в петък.

Цената на сделката, постигната с британската компания за хотелиерство и ресторантьорство "Уайтбред" (Whitebread), собственик на кафенетата "Коста", е 3.9 милиарда паунда (4.2 млрд. евро или 5.1 млрд. долара) и е с над 1 млрд. паунда над очакваната от експертите. Тя ще осигури на "Кока-Кола" достъп до нарастващия с около 6% годишно световен пазар на потребление на кафеени напитки, който в момента се доминира от "Старбъкс" и "Нестле".

"Кока-Кола" обаче ще срещне предизвикателствата на пазар, фрагментиран от играчи, всеки от които се опитва да привлече младите хора, готови да плащат за приготвени от бариста напитки, и разработват все по-екзотични кафета, посочва Ройтерс.

"Уайтбред" обяви в края на април проекта си да се раздели с две отделни структури от своето портфолио - евтините хотели "Премиер ин" (Premier Inn) и веригата кафенета "Коста", която компанията придоби през 1995 г. само за 19 милиона паунда. Тогава веригата притежава само 39 кафенета, а днес притежава 2400 търговски обекта само във Великобритания и 1400 – в чужбина

"Продажбата на "Коста" на "Кока-Кола" е нов успех в 276-годишната история на "Уайтбред"," изрази задоволството си генералният директор на компанията Алисън Бритън.

Марката управлява освен това 8000 кафе машини "Коста експрес" (Costa Express), които са достъпни в супермаркетите и бензиностанциите в осем страни.

Оборотът на "Коста" е достигнал 1.29 млрд. паунда за отчетния период 2017-2018 година, а оперативната печалба - 123 милиарда паунда.

"Топлите напитки са едни от редките области в сектора, в които "Кока-Кола" не притежава световна марка. "Коста" ни дава достъп до този пазар", посочи на свой ред Джеймс Куинси, изпълнителен директор на американската компания.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. т€еритория на Мики Маус
    #1

    Продажбите им спадат дори и в САЩ! Хората се усетиха каква отрова продават. А те се опитват да си диверсифицират бизнеса.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.