"Кока-Кола" купува кафе веригата "Коста"

Сделката за 4.2 млрд. евро осигурява достъп до пазар, доминиран от "Старбъкс" и "Нестле"

"Кока-Кола" купува кафе веригата "Коста"

Американският гигант в производството на безалкохолни напитки "Кока-Кола" атакува сегмента на топлите кафета, където досега не е представена, купувайки веригата "Коста" (Costa), предадоха световните агенции в петък.

Цената на сделката, постигната с британската компания за хотелиерство и ресторантьорство "Уайтбред" (Whitebread), собственик на кафенетата "Коста", е 3.9 милиарда паунда (4.2 млрд. евро или 5.1 млрд. долара) и е с над 1 млрд. паунда над очакваната от експертите. Тя ще осигури на "Кока-Кола" достъп до нарастващия с около 6% годишно световен пазар на потребление на кафеени напитки, който в момента се доминира от "Старбъкс" и "Нестле".

"Кока-Кола" обаче ще срещне предизвикателствата на пазар, фрагментиран от играчи, всеки от които се опитва да привлече младите хора, готови да плащат за приготвени от бариста напитки, и разработват все по-екзотични кафета, посочва Ройтерс.

"Уайтбред" обяви в края на април проекта си да се раздели с две отделни структури от своето портфолио - евтините хотели "Премиер ин" (Premier Inn) и веригата кафенета "Коста", която компанията придоби през 1995 г. само за 19 милиона паунда. Тогава веригата притежава само 39 кафенета, а днес притежава 2400 търговски обекта само във Великобритания и 1400 – в чужбина

"Продажбата на "Коста" на "Кока-Кола" е нов успех в 276-годишната история на "Уайтбред"," изрази задоволството си генералният директор на компанията Алисън Бритън.

Марката управлява освен това 8000 кафе машини "Коста експрес" (Costa Express), които са достъпни в супермаркетите и бензиностанциите в осем страни.

Оборотът на "Коста" е достигнал 1.29 млрд. паунда за отчетния период 2017-2018 година, а оперативната печалба - 123 милиарда паунда.

"Топлите напитки са едни от редките области в сектора, в които "Кока-Кола" не притежава световна марка. "Коста" ни дава достъп до този пазар", посочи на свой ред Джеймс Куинси, изпълнителен директор на американската компания.

Още от Бизнес