Нови ограничения за производителите на автомобили, които да намалят децибелите от двигателите на моторните превозни средства, планира да въведе Европейският парламент. В сряда евродепутатите гласуваха новия проект за законодателство, предвиждащ обозначителни схеми за информиране на потребителите за силата на шума за новите автомобили и въвеждането на звуков сигнал на електрическите автомобили в полза на пешеходците.
Според изследване на Европейската агенция за околна среда автомобилният трафик излага половината от жителите на населени райони на нива на шума над 55 децибела. Високите нива на шум вредят на здравето, водейки до развитието на сърдечносъдови и други заболявания.
“Вредното въздействие на шума от трафика е научно доказан, но настоящото законодателно предложение е насочено само към шума, генериран от двигателя на превозното средство. Първоначалната ми идея беше обхватът му да бъде по-широк и да включва фактори като качеството на пътната настилка, аеродинамиката на превозното средство и автомобилните гуми“, заяви докладчикът Мирослав Йоузки от Чехия след приемането на доклада с 401 гласа "за“, 228 "против“ и 20 "въздържал се“. Сега той ще започне преговори за сключване на споразумение със страните от ЕС.
Законопроектът предвижда при стандартните автомобили шумът на двигателя да бъде намален от сегашните 74 децибела на 68 децибела. При по-мощните коли ще е позволено отклонение от 2 до 6 децибела. За камионите над 13 тона остава сегашното изискване за 81 децибела.
Ограниченията ще влязат в сила шест години след приемането им е ще важат за новите модели превозни средства. Две години след това те ще трябва да се прилагат при всички нови автомобили пускани на пазара.
Предвижда се още новите автомобили да имат обозначения за шумовите им нива, за да бъдат потребителите по добре информирани. Подобни схеми за обозначение съществуват вече по отношение на потреблението на гориво, шума от гумите и въглеродните емисии, посочват от Европарламента.
Загрижени от опасността, която тихите електрически и хибридни електрически двигатели на автомобилите могат да създадат за пешеходците, евродепутатите настояват за въвеждането на задължителни изисквания в бъдеще за звуков сигнал при този вид автомобили. Текстът изрежда няколко стандарта, които трябва да бъдат разработени за подобни “акустични системи за сигнализиране на превозното средство“.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
5 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
1 и 2: човек трябва да е егати динозавъра, за да обръща внимание на изкуствено съзададени и отдавна умрели на практика правила, като това за пълния член в мъжки род
Ко прайм с пръдливия Гоуф със задължителните 2 комина отзад и табелка GTI?
Вредното действието на шумът от трафикът е доказаното, но предложението е насоченото към шумът ми звучи като да е написаното от кварталът Факултетът
1, това е новата тактика на българския неграмотник-тарикат: използва пълен член във всички случаи, за да не го сметнат за неграмотен. Така той/тя смята, че се издига едно стъпало над обикновения масов простак, който пък използва само непълен член, защото въобще не познава пълния такъв.
Правописът не го научавате. Труден е пустият му български, не е за всеки. Вредното действие на шумът от трафика е научно доказан, но предложението е насочено към шумът. Важен е пустият му шум, дали не е подлог.