Колони от автомобили отново задръстиха "Хемус" заради тунел "Витиня"

Причината този път е в калибрирането на осветителната система

Поредните километрични колони от автомобили се образуваха по магистрала "Хемус" отново заради затварянето на тунел "Витиня". Той беше пуснат в експлоатация след 3-годишен ремонт в края на март, дни преди парламентарните избори


Откриването на тунела преди парламентарните избори

Причината за задръстването между първите два тунела в посока от София към Варна е калибрирането на осветителната система в тунела.

От пътната агенция съобщиха, че до 19 часа на 21 април, ще бъде ограничено движението между 35-ти и 30-ти км на магистрала "Хемус" в посока София за калибриране на осветителната система в тунел "Витиня".

Трафикът трябваше да се пренасочва по обходен маршрут – от пътна връзка при 35-ти км по първокласния път Ботевград - София до пътна връзка "Витинска река" при 30-ти км, където отново автомобилите да се включат в магистралата в посока София.


Снимка: Фейсбук групата "Тунел Витиня"

Според пътуващи обаче трафикът не се пренасочва, а вместо това вече няколко дни поред едната тръба на тунел "Витиня" е затворена и движението в другата е двупосочно, което води до образуване на километрични опашки.

В задръстването има и тирове, въпреки че първоначално от пътната агенция бяха обявили, че тежките камиони ще бъдат пренасочвани по обходния маршрут.

От Областната дирекция на МВР - София съобщават, че трафикът е силно затруднен, предаде агенция "Фокус".

По трасето са разположени допълнителни екипи на "Пътна полиция", които регулират и подпомагат движението. Призовават се шофьорите да използват обособения обходен маршрут при стриктно спазване на пътната сигнализация и указанията на полицейските служители.


Сн. БГНЕС

Тунел "Витиня" се ремонтира от 2016 г., като първоначално плановете бяха да приключи най-късно до 2020 г. Но се оказа, че под облицовката има огромни пукнатини, които правят тунела опасен. Това наложи старата облицовка да се махне и пукнатините да се запълнят, което оскъпи ремонта на цялото съоръжение и доведе до забавяне на пускането му. Реконструкцията на тунел "Витиня" излезе над 72 млн. лв. – почти колкото строителството на ново съоръжение. 

В същото време вече осма година "спешните" ремонти по "Хемус" предизвикват невероятно задръствания на магистралата в участъка край София причинявайки неудобство за пътуващите и изнервяйки шофьорите. 

Споделяне

Още от България

Къде му е мястото на Бойко Борисов?