
Комуникационната система между линейките, центровете за спешна помощ и телефон 112 ще продължи да работи въпреки изтичането на договора между Министерството на здравеопазването и фирмата, която я поддържа. Компанията е заявила, че ще продължи да поддържа системата, която включва и запис на обажданията и джипиес проследяване на линейките, съобщиха от здравното министерство.
Договорът на консорциума "Електронно здравеопазване" изтече на 22 юли, а министерството все още не е избрало нова фирма, която да поддържа системата. Процедурата по избор на нов изпълнител беше обявена едва на 2 август, а оферти се събират до 7 септември. От здравното ведомство очакват до 2 месеца да има подписан договор. "Електронно здравеопазване" ще поддържа системата заради „високата социална значимост на Спешна помощ“. Първоначално от консорциума смятаха да спрат поддръжката от понеделник, 14 август.
Още миналата седмица зам.-министърът на здравеопазването Мирослав Ненков заяви, че е възможно комуникационната система да бъде спряна заради изтеклия договор. Това обаче нямало да доведе до проблеми в работата на центровете за спешна помощ и да забави линейките, тъй като има изградена паралелна система за свързаност.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент