Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Консорциум начело с "Джи Пи Груп" спечели жп търг за 200 млн. лв.

Обединението ще прави сигнализацията и телекомуникацията на жп линията Пловдив - Бургас

2 коментара
Консорциум начело с "Джи Пи Груп" спечели жп търг за 200 млн. лв.

Консорциум "Плобур", с водещ партньор най-голямата строителна компания у нас "Джи Пи Груп", печели търга за сигнализацията и телекомуникацията на жп линията Пловдив – Бургас с цена от близо 185 млн. лв. без ДДС. Това става ясно от публикуваното решение за избор на изпълнител в профила на купувача на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Проектът се финансира със средства от оперативна програма "Транспорт" 2014 – 2020 г.


След скандала с разследване на сайта "Биволъ" за злоупотреби и корупция, премиерът Бойко Борисов нареди "Джи Пи Груп" да бъде изключена от всички обществени поръчки, финансирани с европейски и бюджетни средства. По случая започна дори проверка от страна на прокуратурата и на Европейската служба за борба с измамите ОЛАФ, а срещу двама от началниците в компанията бяха повдигнати обвинения за укриване на данъци и пране на пари за 14 млн. евро.

Обществената поръчка за избор на изпълнител за сигнализацията и телекомуникацията на жп линията Пловдив – Бургас беше обявена в края на 2017 г. Тя беше спирана на няколко пъти заради обжалване на процедурата.

В крайна сметка оферти подадоха три компании. От тях е отстранен единствено консорциумът ТКП "Пловдив – Бургас", в който влизат "Талес Австрия", "КАПШ КариерКоп АГ" и "Принтек България" ЕАД.

Така до отваряне на ценовите оферти са допуснати две обединения, чиито технически оценки поличават максималните 40 точки. Това са "ААА Сдружение" ДЗЗД и консорциум "Плобур".

В "ААА Сдружение" ДЗЗД участват компаниите "Алстом Транспорт" Румъния, "Алстом Транспорте" Испания и българската "АТ Инженеринг 2000" ООД, в която мажоритарен собственик е Илиян Терзиев – председател на Камарата на строителите у нас. Тяхното ценово предложение е малко над 195 млн. лв. без ДДС.

В същото време предложението на другия кандидат – консорциум "Плобур", е с около 10 млн. лв. по-ниско – близо 185 млн. лв. без ДДС. В обединението влизат най-голямата строителна компания у нас "Джи Пи Груп" АД, "Мармет" АД, "Бомбардие Транспортейшън Итали"АД и "Бомбардие Транспортейшън Полска" ООД.

Проектът

Основните дейности по проекта са внедряването на системи за сигнализация, системи за телекомуникации и система GSM-R по железопътният участък Пловдив – Стара Загора – Бургас с дължина от 293 км.

Модернизацията включва внедряването на маршрутно-компютърни централизации, нови външни сигнализационни съоръжения и кабели, както и диспечерска централизация и ETCS системи.

За целта изпълнителят трябва да изгради модерни системи за телекомуникации в гарите и междугарията, базирани на оптични кабели, включващи преносни мрежи, гарови и диспечерски устройства, телефонни централи и мрежа GSM-R.

В условията на конкурса е посочено, че всеки участник трябва да е изпълнил дейности за строителство с предмет и обем, идентични или сходни с предмета и обема на поръчката през последните пет години от датата на подаване на офертата.

Изисква се от кандидатите да са изграждали GSM-R система, изпълняваща изискванията на Технически спецификации за оперативна съвместимост, включваща система от базови станции на жп участък с минимална линейна дължина 60 км.

За целта те трябва да представят референция за изпълнен такъв обект.

В документацията на консорциум "Плобур" за такъв е посочен "Модернизация на железопътната линия Е30, Етап II. Пилотно внедряване на ERTMS в Полша в участъка Легница (Legnica) – Веглинец (Węgliniec) – Биелава долна (Bielawa Dolna)", пише "Биволъ". Според изданието GSM-R система за линия E30 обаче е изградена в рамките на друг проект, изпълнен от австрийската "Капш".

Няма сигнал в НКЖИ за нередности

В Национална компания "Железопътна инфраструктура" не е постъпвал сигнал за нередности при търга, казаха от НКЖИ в отговор на запитване на Mediapool. От там уточниха още, че по закон заявените от фирмите референции имат декларативен характер и комисията по избора не е била длъжна да ги проверява. Това ще стане преди да бъде подписан договорът с избрания изпълнител или евентуално, ако има обжалване на поръчката от Комисията за защита на конкуренцията или съда.

Към момента все още никой не е обжалвал класирането. Най-вероятно защото то беше обявено на 28 януари и срокът за това не е изтекъл.

Компании от бранша твърдят, че малко вероятно е канадската "Бомбардие", която е от големите инфраструктурни компании на континента, да прибегне до лъжи за изпълнени проекти. По-скоро публикуваната информация се разглежда като компромат към дейността на "Джи Пи Груп", чиято работа от няколко месеца е под натиска на общественото недоволство заради качеството на извършвания от нея ремонт в центъра на София.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Бивши комунисти НЯМА!
    #2

    Нямат срам, нямат и пречки. ГЕРБСДПС стабиност без граници

  2. lili
    #1

    Ау-у, ми къде е Елена Йончева да забележи, че поръчките продължават да ги взимат Джи Пи?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.