Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Консорциум с "Главболгарстрой“ с най-ниска цена за “Струма“

45 коментара
Консорциум с "Главболгарстрой“ с най-ниска цена за “Струма“

Консорциум "Струма – 1" на компаниите “Главболгарстрой – Инфраструктурно строителство“, “Пътстрой“ и италианската “Импреса“ даде най-ниска цена в конкурса за строителство на участъка от магистрала “Струма“ Долна Диканя – Дупница (16.78 км) – 58.534 млн. лева. Това е една най-ниските цени за километър магистрално строителство - 1.78 млн. евро без ДДС. На търга се явиха рекордно много участници - 19 фирми и обединения, като само две от тях са отстранени на етап технически оферти.

Цените на останалите участници се движат между 60 и 117 млн. лева без ДДС. Агенция “Пътна инфраструктура“ няма да иска допълнителна обосновка за цената на “Струма – 1“, тъй като не е с 30% по-ниска от средната на останалите участници. Ако няма обжалвания, АПИ ще може да сключи договор с консорциума в рамките на месец и строителството на магистралата да започне.

С 15 млн. лв. ще се оскъпи строителството на “Тракия“ заради мочурища

Под 15 милиона лева ще струва стабилизирането на глинестите почви по трасето на Лот 4 на магистрала “Тракия“ (Ямбол - Карнобат), съобщи в четвъртък Лазар Лазаров, член на Управителния съвет на Агенция “Пътна инфраструктура”(АПИ)

Укрепването ще се възложи на строителна фирма след открит конкурс, допълни Лазаров. За проблема с мочурищата на “Тракия“ строителят “Тракия IV“ с водещ партньор “Холдинг Пътища“ съобщи още в края на 2010 г.

Още

Регионалният министър Росен Плевнелиев обясни, че Лот 1 на магистрала “Струма” е възможно най-лесен за изпълнение. Участъкът от Долна Диканя до Дупница е дълъг 16.78 км и е равен. Има само един пътен възел, който е елементарен за изпълнение, каза Плевнелиев.

Ще променим философията на тръжните процедури, стартирайки от Лот 2 на “Струма”, съобщи още Плевнелиев.

“Лот 1 на магистрала “Струма” е предпоследният, който ще върви по тази тръжна процедура, която ние стартирахме преди две години с най-ниските цени. На базата на тази тръжна процедура, ние към момента имаме общи икономии по бюджета на Оперативна програма “Транспорт” над 450 млн. лв. Ако добавим и Оперативна програма “Регионално развитие” с тези 52 отсечки, общо там икономисахме 190 млн. лв. Общо са 640 млн. лв. икономисани на българските данъкоплатци от тази процедура, която беше максимално обективна”, обясни Плевнелиев. Той допълни, че конкурсът за Лот 4 на “Струма“ също е по старите правила – цената е най-важна, защото е стартирал на 15 юни.

“Днес имахме преговори с Европейската инвестиционна банка. Всички следващи търгове на магистрали ще вървят по нова процедура, която ще бъде разработена от българската държава съвместно със звеното за консултантска помощ на Европейската инвестиционна банка “Джаспърс“. Лот 2 на “Струма” е първият, който ще върви по новата процедура”, каза регионалният министър.

Парламентът даде зелена светлина на “магистралната“ компания

Плевнелиев изрази удовлетворение, че парламентът одобри в четвъртък създаването на Национална компания “Стратегически инфраструктурни проекти”. Тя ще се занимава с изграждането на магистралите “Хемус“, “Черно море“ и “Струма“.

Идеята за компанията е на Плевнелиев и бе лансирана миналата година след поредните критики на ЕК за слабата работа на Агенция “Пътна инфраструктура“ (АПИ). В магистралната компания ще работят високоплатени експерти от цяла Европа, които ще се занимават с планирането и управлението на проектите за магистрали.

Заради новата компания на Плевнелиев от поста си се оттегли бившият шеф на пътната агенция Божидар Йотов. Той заяви, че новото звено ще дублира функциите на АПИ и ще създаде напрежение и конкуренция между служителите на двете структури, защото в държавната компания ще се плащат много по-високи заплати. В момента председател на борда на директорите на АПИ е Сергей Михалев. Новата компания най-вероятно ще се оглави от члена на борда Николина Николова.

Национална компания “Стратегически инфраструктурни проекти” е със статут на държавно предприятие, не е търговско дружество, не формира и не разпределя печалба, за компанията не може да се открива процедура по несъстоятелност, решиха депутатите.

Според приетите текстове, държавата предоставя на компанията имущество публична и частна държавна собственост, определено с решение на Министерския съвет за изпълнение на дейността.

Основният предмет на дейност на компанията е финансиране, проектиране, изграждане, управление и ремонт на автомагистрала “Струма”, автомагистрала “Хемус” и автомагистрала “Черно море”.

При проектирането и изграждането на обектите компанията организира, възлага, финансира, управлява и контролира дейностите, свързани непосредствено с проектирането и изграждането на пътищата.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

45 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Big Papa
    #45
  2. Липсадон
    #44
  3. Естонец
    #43
  4. Разочарован
    #42
  5. nik
    #41
  6. Big Papa
    #40
  7. Запознат
    #39
  8. Big Papa
    #38
  9. .....
    #37
  10. Big Papa
    #36

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.