Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Конституционният съд подхваща законността на ДП “Пристанищна инфраструктура”

6 коментара
Конституционният съд подхваща законността на ДП “Пристанищна инфраструктура”
Искането на 48 депутати от сегашното Народно събрание да се обяви за противоконституционно създаването на държавното предприятие “Пристанищна инфраструктура” бе допуснато за разглеждане по същество от Конституционния съд (КС). Атакуван е параграф 29 от Закона за изменение и допълнение на Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България.

Според народните представители тази промяна противоречи на Конституцията, тъй като липсва каквото и да било основание за обособяване на пристанища за обществено ползване с регионално значение, които могат да са както държавни и общински така и частни.

Със създаването на държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" също се нарушава, според вносителите, основният закон, тъй като съединяването на държавни функции със стопанска дейност в конкретния случай води до установяване на монополни права върху пристанищата и пристанищните дейности.

На Конституцията противоречат и два нови члена в Закона за морските пространства, които поставят в неравностойно положение операторите в пристанища с национално значение спрямо операторите в такива с регионално значение и се създават условия за нелоялна конкуренция, твърдят народните представители.

Като заинтересовани страни по делото са конституирани Народното събрание, Министерскияг съвет, министърът на транспорта, Изпълнителната агенция "Пристанищна администрация", държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура", Българската асоциация на корабните брокери и агенции, Асоциацията на българските пристанища, пристанищни оператори и концесионери и Асоциацията на българските частни пристанища.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. realist
    #7

    ne mi e qsno za kakvo e tozi parlament ? parvo pravi противоконституционно predprirqtiq ili zakoni i sled tova zasedava za da gi opravq !!! ili kamanite ot tova mqsto da se prenesat na drugo i sled tova obratno ! ili imitirame deinost ! ima edna morqshka prikazka - edin captain dava komanda: vira nosovoto - edin metar napred , vira karmovoto - edin metar nazad, i togava pomostnika ot karmata izvikal - MOLA MOSTIKA ! mai4e ot tozi parlament faida nqma !

  2. ххх
    #6

    Промените на закона от 2000 г. започнаха по инициатива на кръг от заинтересовани лица, начело с П.Манолов. Целта беше и е пълен контрол на пристанищата и пристанищните дейности. Законът беше атакуван, връщан, променян от всички политически сили , когато са в опозиция, но лицето Манолов оцеля при всички режими и сега е шеф на агенция"Пристанищна администрация".Поредната атака може да е инициирана от него, тъй като изтърва големия кокал.Що се касае атаката, БАКБА и другите са ползуватели на пристанищата

  3. Capt.George
    #5

    Prostotiyata na upravlyavashtite nyama kray! Loshoto e, che e za nasha smetka... Realista e (100 x N)% prav!!!

  4. RAN
    #4

    Спомняте ли си Алековата Солунска митница къде беше? В Пристанище Солун, по онова време в Турско. Ами и сега всички наши голями пристанища са Солунската митница. Не си въобразявайте, че там бачкат само докери, капитаните си пушат лулата а моряците ходят по курви. Пристанищата са конгломерат от дейности, от кото се върти страшна далавера, най малко от докерите. Там са корабните брокери, корабните агенти, спедиторите, митничарите, граничарите, железничарите, охранителите, контрабандистите и т.н. И

  5. blue_fish
    #2

    Къде ги видя тези "големи далавери"? И въобще ти в пристанище влизал ли си? Знаеш ли принципите на работа? Кораб виждал ли си? Можеш ли да различиш един кораб от друг?Сигурно си натрупал впечатления от гледане на екшъни и четене на статии от журналисти, които също нямат представа от нещата.Стойте си в София, където "от Искъро по-дълбоко нема" и се радвайте на лодките в Панч. езеро - от тези неща определено разбирате.

  6. Син Камък
    #1

    Приятелю, не се занимавай с кухи лейки и издухани флигорни. В главата на човечеца съществува схващане, че "корабните брокери са в пристанищата". Дали е чувал, че някои от най-големите средища на брокеража и чартъринга са в страни без излаз на море?Пък и я да ни поразкаже за Кулската и Калотинската митници пък да видим къде са далаверите.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.