Консултанти и реклама топят европарите за саниране

Нови три поръчки за 6 млн. лв. пусна регионалното министерство

Консултанти и реклама топят европарите за саниране

Европейските пари за обновяването на жилищата продължават да се топят за консултански услуги и реклама, докато моторът (по думите на премиера Бойко Борисов), който трябва да задвижи българската икономика все още не е заработил.

След като Министерството на регионалното развитие избра да даде 13 млн. лв. на Корпоративна банка на Цветан Василев да отпуска нисколихвени заеми, сега обяви нови три поръчки за общо 6 млн. лв. Така близо една трета от целия ресурс по схемата от 63 млн. лв. ще бъде изядена от консултанти, докато безвъзмездната помощ, която ще стигне до хората в 36 града, вече се стопи на 44 млн. лв.

 

На практика консултанти и реклама ще усвоят безвъзмездната помощ за 3800 домакинства, ако се вземат сметките на управляващите, че средно един апартамент ще бъде подпомаган с 5000 лв. безвъзмездна помощ.

 

Над 4.3 млн. лв. за разнасяне на документи

 

Най-голяма от новата серия обществени поръчки е изборът на т.нар. проектни мениджъри – за 4.335 млн. лв. Тя е разделена на седем позиции – шестте планови региона плюс София. Срокът за подаване на офертите е 5 април, а за изпълнение - 32 месеца.

 

Това означава, че средно един проектен мениджър ще разполага с около 600 – 620 хил. лв., като месечно за подготовката на проекти ще има около 20 000 лв.

Лотовете за избор на проектни мениджъри и обследване на сградите

 

Северозападен - за градовете Видин, Враца, Ловеч, Монтана, Плевен, Лом,

Северен централен - за градовете Велико Търново, Габрово, Разград, Русе, Силистра, Свищов Североизточен - за градовете Варна, Добрич, Търговище, Шумен

Югозападен – за градовете Благоевград, Дупница, Гоце Делчев, Кюстендил, Перник Петрич Южен Централен – за градовете Кърджали, Пазарджик, Пловдив, Смолян, Хасково, Велинград, Карлово, Панагюрище

Югоизточен – за градовете Бургас, Сливен, Стара Загора, Ямбол, Казанлък и София

 

 

Бъдещите проектни мениджъри ще трябва да имат офис във всеки от шестте града на дадения регион. Те ще подпомагат живеещите в блоковете в организирането на общите им събрания, попълването на документите, разнасянето им между институциите, организирането на обществените поръчки за избор на строителната фирма.

 

Проектните мениджъри ще събират и аванса от 500 лв., който всяко домакинство ще трябва да даде, за да се включи в проекта. Капарото се събира, за да се гарантира, че в бъдеще някой от собствениците на жилище в блока няма да реши да се откаже от него.

 

Казано накратко проектните мениджъри ще работят в полза на хората, като движат целия проект за санирането на една жилищна сграда, обясниха от Министерството на регионалното развитие.

 

За обследване на сградите – 960 000 лв.

 

За обследване на сградите са предвидени 960 000 лв. Поръчката отново е разделена на седем позиции – за шестте планови региона и София. Крайният срок за подаване на офертите е 6 април, а продължителността на договора две години и половина.

 

Избраните компании ще направят оценка на техническите характеристики на сградата - дограма, покрив, изолация, ВиК и топлопреносната мрежа. Фирмите ще направят техническите паспорти на сградите, които според обещанията на Министерството на регионалното развитие ще са бонус за собствениците на апартаментите, защото ще им е без пари.

 

Рекламна кампания за 660 000 лв.

 

За да достигне санирането до народните маси, ще бъдат похарчени 660 000 лв. за мащабна информационна кампания. Срокът за подаване на офертите по нея е 9 април 2012 г. , а продължителността на договора е 32 месеца.

 

Отделно Корпоративна банка също ще похарчи над 1 млн. лв. за публичност и информиране на гражданите по проекта, както и още 200 хил. лв. за конференции и семинари за обясняване на кредитните си линии за съфинансиране на участието на гражданите в санирането на домовете им.

 

Санирането най-рано догодина

 

Обновлението на сградите, което се чака от години от хората и строителните фирми, обаче ще започне най-рано догодина. Причината е, че докато приключат тръжните процедури ще стане лято, после хората ще трябва да подготвят документите, те да им бъдат одобрени, което технологично също изисква време.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Одобрявате ли удължаването на извънредното положение с един месец?