Концесионер ще поеме Централната гара и Подуяне

Концесионер ще поеме Централната гара и Подуяне

На концесия ще бъдат отдадени Централната гара в София в комплект с Подуяне и гарите в Пловдив и Варна. Това предвижда стратегия на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) за развитие на транспортната инфраструктура, чиито основни параметри бяха представени пред медиите в четвъртък.

Концесията ще е една от основните форми на публично-частното партньорство в стопанисването на големите транспортни обекти от железопътната, пристанищната и летищната инфраструктура, обясни Венета Маркова, началник на отдел "Концесии" в министерството.

От концесионирането на обектите се очакват приходи в бюджета за повече от 1 млрд. лв. през следващите години, сочат разчетите на експертите. Парите ще дойдат от инвестиции при изграждането и разработването на обектите, които ще бъдат дадени на концесия, поясни зам.-министърът на транспорта Камен Кичев.

Освен големите жп гари, концесионери може да поемат и пристанищата в Бургас, Варна, Русе и Видин, както и пристанищния терминал в Лом, каза Кичев.

Стратегията предвижда и концесиониране на летищата в Пловдив, Горна Оряховица, Стара Загора, Русе. В документа е залегнало и изграждане на карготерминал на летище София, който да бъде построен от концесионер.

На концесия ще бъде отдаден и карготерминалът на летище Пловдив. Столичната аерогара обаче няма да бъде отдавана, защото е много печеливш обект и няма необходимост друг да го поеме за стопанисване, смята Камен Кичев. От обектите, които ще бъдат концесионирани, печеливши са единствено пристанищата във Варна, Русе и Видин, добави той.

Според зам.-министър Кичев най-скорошен договор за концесия може да бъде сключен за терминал 2А на пристанище Бургас, който вече е в експлоатация.

Още по темата
Още от Бизнес

Адекватни ли са мерките за кризите с водата и боклука?