Концесионерът на "Златна рибка" пое експресно стопанисването на плажа

Министерството на туризма подписало договора с "Карлтън" чак на 1 юли

Концесионерът на "Златна рибка" пое експресно стопанисването на плажа

Забавяне на подписването на договора за концесия е причината около 800 български и германски туристи да нямат достъп до шезлонг и чадър на плажа, въпреки че са платили за тази услуга на хотелиерите. Това става ясно от съобщение на Министерството на туризма след като Бургаската регионална туристическа камара огласи проблема.

В началото на 2020 г. правителството прекрати предсрочно концесията на плаж "Златна рибка" с бургаското дружеството "Ами Груп Р" ЕООД. Основание за това бяха системни нарушения на договора, като по-малко спасителни постове, частичен отказ за осигуряване през целия ден на задължителното здравно и медицинско обслужване, по-малка площ на свободна зона.

Новата процедура за избор на концесионер е обявена през май, а на 10 юни правителството избира дружеството "Карлтън". Решението на Министерския съвет за избора на концесионер е влязло в сила на 30 юни 2020 г. Това е станало след изтичането на задължителния по закон срок за обжалване. По тази причина договорът с "Карлтън" е сключен на 1 юли, е посочено в съобщението на Министерството на туризма.

В него е посочено, че "плажът е предаден незабавно на концесионера, за да може да го въведе в експлоатационна годност".

Потърпевши хотелиери разказаха пред Mediapool, че още в четвъртък вечерта концесионерът е изпратил работници, които са започнали почистването на плажа, а днес вече се поставят и плажни принадлежности.

Хотелиери обаче остават възмутени от поведението на Министерството на туризма. Причината е, че то е било сигнализирано на два пъти за проблема от тях, но министър Ангелкова ги заплашила с глоба, ако те сложат чадъри и шезлонги, докато мине административната процедура по въвеждането на новия концесионер на плажа.

Споделяне
Още от Бизнес