Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Концесия без търг ще стимулира частниците да инвестират в инфраструктурата

19 коментара
Концесия без търг ще стимулира частниците да инвестират в инфраструктурата

Нови промени, които да дават право на концесия без конкурсна процедура, ще предложи на правителството Министерството на транспорта. Идеята е да се облекчи привличането на частни капитали за изграждане на инфраструктурата, поясни Петър Мутафчиев.

Проблемът в момента е, че законът позволява да се привличат частни капитали в инфраструктурата чрез публично-частно партньорство, но не разписва конкретния механизъм, по който трябва да се прави това. Министърът посочи, че ако държавен оператор на пристанище, например, привлече частна фирма и основе смесено дружество с нея за определена територия на пристанището, според закона се налага новото дружество да кандидатства за концесия. С други думи транспортното ведомство трябва да подготви процедурата и да я проведе, а това отнема много време.

Целта на ведомството е да облекчи държавните фирми, които привличат частни капитали за обновяване на транспортната инфраструктура, като позволят на новоучреденото дружество да получи автоматично концесионно право върху определената публична територия. От ведомството обаче поясниха, че на държавните фирми няма да се позволява да апортира собствеността си в бъдещите смесени дружества с частните фирми.

Когато няма ясни параметри в законодателството по какъв начин се създават такива дружества, винаги възникват множество въпроси в обществото и накрая се стига до прокуратурата, коментира транспортният министър.

Част от готвените промени засягат и Закона за държавната собственост. Има предложение да се увеличи срокът за наем на обществената собственост от 5 на 10 години, за да е сигурен частният инвеститор, че ще може да си върне вложените пари.

Две фирми – българска и чуждестранна, както и общини са заявили пред Министерството на транспорта предварителен интерес за концесията на жп линията Септември – Добринище, съобщи още министърът на транспорта в събота във Велинград. Това е най-романтичната и най-губещата линия за държавата, коментира генералният директор на националната компания “Железопътна инфраструктура” Антон Гинев. В момента се подготвят параметрите за отдаването на концесия на първата у нас жп линия, поясни директорът на “Концесии” в транспортното ведомство Георги Тодоров. Изборът на кандидата ще е чрез конкурс, а в обхвата на концесията ще влязат и гарите по тази жп линия.

До края на 2007 година от всички действащи концесионни договори в областта на транспорта държавата е получила малко под 14,86 млн. лв. от плащания на концесионерите, като в тази сума не са включени платени лихви и неустойки по сключените договори, уточниха от транспортното ведомство.

До средата на 2009 година на концесия ще бъдат дадени още и гражданските летища Русе и Горна Оряховица, дунавските пристанища, Лом, Сомовит, Русе и морският порт Созопол, който е част от пристанище Бургас.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

19 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. здравко
    #20

    автоматично!бравос.Щотото същите дибели гъзове,дето отнемат--продават незаконно и времето,сега (искат да отнемат-продават законно/.

  2. здравко
    #19

    според както излиза,Мутафчиев иска Господ/закона/ и да вкарва в кошарата.Демек да разписва.Че що са ни министри тогаз?Само да променят законите според както утърва момента?

  3. DEDI
    #18

    SEGA VECHE ZAKONNO I BEZ NIKAKAV SVQN SHTE IZBIRAME PRAVILNITE FIRMI KOITO TRQBVA DA ZABOGATQVAT.TVA PRAVILA,SASTEZATELNOST GADNITE KAPITALISTI DA NE NI GO PROBYTVAT

  4. ММ
    #17

    ОСТАВКА ЗА ТОЯ ПЕДЕРАСТТТТТТТТТ. ДРУГО НЯМА КАКВО ДА КАЖА. САМО ЗАРАДИ ТЕЗИ БЕЗУМНИ ИДЕИ.ТРЯБВА ДА ГО Е......

  5. кака сийка
    #16

    ами тъй де, що да се хабите с фиктивни конкурси, като може да си облекчите далаверата. Я, без такива- направо казвайте кой взема концесията, ама уточнявайте и роднинската връзка- мамина, бабина, лелина, сватовска- да има прозрачност, все пак в ЕС сме...

  6. nabliudatel
    #15

    С много въображение подхожда г-н Петър Мутафчиев към проблемите в министерството и спирането на европейското кранче. Браво!!!!!! Да посочи, моля, имали и други страни в цивилизования - ако не и европейски - свят, където даването на концесия става без конкурс? Идеята по съществото си е криминална и главите, в които се раждат подобни идеи, са за затвора. Вместо това - в БГ - те заемат министерски кресла.

  7. Баба Коконица
    #14

    Кой не тачи своя Цар е йдно животну и треби да живей у кочината, там да лочи помийа, дам да сире и да пикай! А кой люби своя Цар ша намери благодат и успокоенье! Тъй е то, кат сти толкуз прости и не разбирати, че само Царя знай как да управлява, ша търпите! Ако сига Нашият Цар управляваши, нямаши да й така! Казвах ви аз, ама не слушати! И затуй ша си хапити задниците, ама ше й късно! Да са научити да слушати туй, дет ви учи баба ви Коконица! Ето ви пак мойту йсе, тоз път хубуу гу прочитети: СПОЛАЙ

  8. път
    #13

    Тогава в републиканска инфра структура братята не са виновни!

  9. nik
    #12

    Дойде времето, братя!Настъпи дългоочакваният момент за възстановяване на член 1-ви от живковската конституция!!Предлагам,да не се бавим!Сега му е времето!!!

  10. DEDI
    #11

    NAPRAVO DA SE RAZBERAT NA KOQ FIRMA KOLKO DA DADAT,POSLE DA NE GI KRITIKYVAT ZA LOSHO IZPALNENIE I VAOBSHTE DA NE SE ZANIMAVAT S DEINOST A SAMO DA SI PREBERAT PARITE.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.