Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Концесията на летище Русе отново се провали

6 коментара
Концесията на летище Русе отново се провали

След като повече от година не се появи нито един кандидат за концесионер на летището край Русе, правителството прекрати днес процедурата за отдаването му.

 

Летище Русе е гражданско за вътрешен и международен транспорт. То се намира на 17 км от града в близост до село Щръклево. Разполага с 2000 дка прилежаща земя, а пистата му е дълга 2500 метра.

 

От 2007 г. се правят опити за отдаването му на концесия, но интерес липсва. Идеята на две поредни правителства беше да се намери инвеститор, който да възстанови неработещия от години аеропорт, като го превърне основно в център за товарни превози, а при интерес и за граждански полети.

 

Летището край Щръклево е създадено през 1967 г. като военно. През него са се извършвали вътрешните полети до София, Варна, Бургас, Търговище и Пловдив. В началото след създаването на пътническия терминал от летището е имало по три полета дневно, а през лятото и по пет - шест полета.

 

В периода 1972 - 1976 г. е построена новата сграда на летище Русе с главен проектант арх. Йордан Бояджиев. Инвеститор е БГА "Балкан", а изпълнител е "Трансстрой" – Русе.

 

Летището практически не функционира от 2000 г. Гражданските полети са прекратени през 1991 г., а десетина години по-късно и военните полети.

 

През 2005 г. собствеността му е прехвърлена от Министерство на отбраната на Министерство на транспорта. С правителствено решение от декември 2006 г. летището придоби международен статут.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #6

    Заглавие като горното не помага на идеята. Утре ще го видим тиражирано по вестниците и централните телевизионни медии. Такъв деструктивизъм, че да се чудиш. То бива журналистическа простота,но чак пък толкова. Или пък толкова си мразите таткото и майката, че не можете да понесета собствената си страна. Трябва доста повече търпение за хубавите неща. Ето едно предложение за ново заглавие: 'Ще се отваря ли нова концесия за перспективното Русенско летище?'

  2. Анонимен
    #5

    Трябва да се обяви нова концесия. Това летище е перспективно. 70 км от Букурещ и 17 км от главно управление митници. Дерзайте. Нали затова ви плащаме заплатите. Можете по-добре да ги направите нещата. Но трябва първо да си напишете домашното. Малко реклама и медийна активност като за начало. За другите неща няма какво да ви уча. Нали все вие иската да ме учите.

  3. Анонимен
    #4

    Ами питайте как се правят подобни неща, при какви условия за да стане!

  4. Анонимен
    #3

    ами подарете го на някого.Стига сме закривали В състоянието му сега никой няма да даде пари

  5. Анонимен
    #2

    И това и предишното правителство нямат хал хабер как се прави концесия на неработещо летище.

  6. Анонимен
    #1

    ami pak nakoi e popretschil na dr.koito iska da go napravi pak nakoi 4aka tlasta komisionna te se snajat v bg.koi sa silovite gurpirovki i milionerite miliarder kak e tscherepa bojkov sega i bg.slato sche pokasva v luvara nagovata hubava elena ama vetsche e darta no bogata i go darji iskaso bravo na tscherepa i mischo papkata mafiata si raboti mutrite i mutresite sa dobre da jivee demokraziata v bednata bg.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.