Концесията за магистрала "Тракия" не е променяна

Концесията за магистрала "Тракия" не е променяна

Концесионният договор за магистралната отсечка от Калотина до Бургас не е променян, съобщи в понеделник бившият министър на регионалното развитие Валентин Церовски пред бТВ. Единственото, което се цели с последното решение на правителството по отношение на концесионния договор, е да се постави концесионерът на колене, добави Церовски.

Влошава се изходното положение на фирмите в португалско-българското дружество “Магистрала Тракия” за започване на реалните работи по магистралното трасе. Защото той трябва да привлече финансов ресурс за строителството, а всяка уважаваща себе си банка ще се дистанцира от проекта, като следи действията на българското правителство.

Две години не беше предложена никаква смислена алтернатива на договора за изграждането на автомагистралата, коментира още бившият регионален министър. Според Церовски, държавни гаранции в договора с португалско-българското дружество “Магистрала Тракия” също не е имало. Целта на кабинета е, да обяснява, че е договорил много добри условия като отпадането на държавните гаранции е ход, за да излезе от лъжите, в които се е оплел през последните две години и да оправдае пропуснатото време.

Валентин Церовски потвърди информацията на сегашния министър на регионалното развитие Асен Гагаузов, че Европейската комисия (ЕК) никога не се е занимавала с концесионния договор за магистралната отсечка, нито е имала претенции към него.

Според Церовски компетентните органи в страната трябва да проверят как са вървели сделките с терени по магистралното трасе през тези две години, в който се бави договорът за “Тракия”, и да се види кои фирми са се облагодетелствали от имотните сделки.

Директорът на фонд “Републиканска пътна инфраструктура” Веселин Георгиев съобщи пред БНР, че е купил близо 400 дка терен на километър от магистралата по времето, когато Валентин Церовски е бил министър и не е имал представа, че някога ще управлява държавната структура. Георгиев каза, че не си спомня вече от кого е купил парцелите, защото част от тях били общински, а други – частни.

Земята не е купена, за да се отчужди за строителството, а за разширение на действащата кариера за инертни материали “Дядо”

Идеята на предишното правителство на Симеон Сакскобургготски била по-късно да приватизира двете държавни предприятия – “Техноекспортстрой” и “Автомагистрали”, които участват с 49% в дружеството концесионер “Магистрала Тракия”, съобщи още Валентин Церовски. Той уточни, че ако бъдат пуснати на Лондонската борса двете дружества с действащ концесионен договор, те ще струват над 500 млн. евро всяко от тях. 

Още по темата
Още от Бизнес

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?