Офертите на кандидат-концесионерите на летищата във Варна и в Бургас ще отвори във вторник транспортният министър Николай Василев, който е и председател на конкурсната комисия, съобщиха от ведомството.
Четири консорциума и един самостоятелен участник бяха допуснати до заключителната фаза в процедурата по определянето на концесионера на двата граждански аеропорта за обществено ползване с решение на комисията от 16 февруари. Това са двете немско-български обединения между Хохтиф Еърпорт и "Албена" АД и между Фрапорт Франкфурт Еърпорт и "БМ Стар", както и косорциумите на френските Винчи Еърпортс и Винчи Концесионс и на френската Аеропортс дьо Пари с кувейтската Мохамед Абдулмосин ал-Карафи и Сонс. Самостоятелно играе Копенхаген Еърпортс.
Това е защото целим предлагането на унифицирана услуга, която не винаги се получава при партньорства с хотелски вериги, коментира в понеделник пред журналисти Килт Бингер, изпълнителен вицепрезидент на Копенхаген Еърпортс и директор на Копенхаген Еърпортс Интернешънъл, която отговоря за чуждестранните инвестиции, обявявайки, че е подадена оферта за концесиите на черноморските ни аеропортове.
За нас е важно всички заинтересовани да участват в обсъждането на програмата на летищата във Варна и в Бургас, допълни той и посочи за пример Мексико, където компанията управлява група аеропортове и при разработката на техните нови дестинации са участвали местните власти и туристическите организации.
Бингер не посочи конкретни параметри на предложението на Копенхаген Еърпорт за концесията на двете български летища, но заяви, че инвестиционните намерения надхвърлят заложения в процедурата минимум от вложения. Вместо за 5 години, от компанията смятат да ремонтират съществуващата инфраструктура ускорено за три години. Ще направим това със собствени средства, независими сме от външни заеми, каза Бингер.
Намеренията на кандидат-концесионера са да построи съвсем нов терминал на летище Варна и да реконструира съществуващия в момента терминал в Бургас. Той ще се преработи в нова конструкция, която ще поеме нарасналия с 200 процента трафик на пътници. И на двата аеропорта ще се предложат съвсем ново качество на услугите, предвижда операторът, чието летище в Копенхаген е отличено през 2000 и 2002 г. като най-доброто в света, с най-добро митническо и пътническо обслужване, най-добра инфраструктура, най-добри ресторанти и др. "най" отличия.
И двете летища ще се отворят за редовни линии, възнамеряват от Копенхаген Еърпортс. В момента пистите им се използват основно за чартърни сезонни полети. Компанията ще проучи увеличаващото се търсене на бизнес пътуванията, за да определи дестинациите си.
Предлагаме баланс между добре устроена инфраструктура на летищата и приемливи цени на летищните такси, които са важни за чартърите, каза Килт Бингер. Летищните такси трябва да са конкурентни на тези в съседните Гърция и Турция, за да може да се развива секторът на туризма в България, каквато е основната цел на Копенхаген Еърпортс, допълни Бингер.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
0 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.