Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Корабите изхвърлят повече парникови газове от самолетите

6 коментара
Корабите изхвърлят повече парникови газове от самолетите
Корабите изхвърлят почти двойно повече парникови емисии във въздуха, отколкото самолетите, и поради тази причина вероятно ще трябва и те да бъдат включени в схемата за търговия с въглеродни емисии. Това са изводите от поредния доклад за климатичните промени към ООН, цитиран от вестник "Гардиън".

Документът разкрива, че замърсяването на атмосферата от корабите е било сериозно подценявано досега и този вид индустрия е изхвърлила във въздуха 1.12 млрд. тона въглероден двуокиси на нея се падат 4.4 на сто от парниковите емисии. За сравнение авиацията е изхвърлила около 650 млн. тона СО2.

Досега замърсяването на въздуха от корабите е било сериозно подценявано и се е смятало, че изхвърлят най-много 400 млн. т, но просто методите за изчисляване на техните емисии са били грешни, пише изданието.

Според авторите на доклада поради тази причина корабоплаването избягва всякакви регулации и не присъства в нито един план за борба с климатичните промени, което води до води до масово пренасочване към водния транспорт. Това може да увеличи до 30 на сто замърсяванията от плавателните съдове до 2020 г.

Корабите замърсяват морето и атмосферата не само с въглероден двуокис, но и със серни емисии и сажди, констатира още докладът на ООН.. Те са основна причина за киселинните дъждове, както и водят до респираторни проблеми и рак на белите дробове. Най-засегнати са Великобритания и другите страни около Ламанша, където трафикът е най-голям в света. Представители на корабната индустрия заявяват пред изданието, че за последните 20 години са намалили използваното от тях гориво двойно в опитите им за опазване на околната среда.

Политици и представители на екологични организации смятат, че са нужни законодателни ограничения за корабното замърсяване, вместо властите сляпо да се доверяват на добрата воля на индустрията.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. 4o4o
    #7

    Драги неподписани свирчовци, защо не отнесете един тон замърсяване към един тон превозен товар? Да нарежем тогава корабите и да влачим жито по въздуха за по-чисто (и по-евтино)! Колко Ви плащат за професионалната непригодност?

  2. rusofob
    #6

    А сега се оказва, че изхвърлят повече парникови газове от самолетите: 650>1120

  3. rusofob
    #5

    1120>650

  4. Green
    #4

    ... на това какво гориво и колко ползват.

  5. боко
    #3

    по твоята логика ще трябва да опитаме да превозваме и пътници с кораби. Имаш ли идея колко кораба трябва да се построят за да се превозят пътниците вместо с 400 възела с 20 възела?В статията точно е посочено, че става дума за цялостното замърсяване предизвикано съответно от авиация и корабоплаване.

  6. Бай Ганьо
    #1

    Като не си наясно не се изказвай. Има си международна конвенция MARPOL, чиито анекс VI третира опазването на въздуха от замърсяване от корабите. Има си и международен стандарт за корабните горива. Съгласно конвенцията в корабите са задължени да ползват горива с определено максимално съдържание на сяра и др. вредни вещества и да имат съответни съоръжения за намаляване на емисиите, както и сертификат за това. На тъпите журналисти им дай само да си пълнят ветничетата със сензации.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.