Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Корабната индустрия призова за данък върху нейните СО2 емисии

0 коментара
Корабната индустрия призова за данък върху нейните СО2 емисии

Световната корабна индустрия призова правителствата по света да обложат нейните въглеродни емисии като необходима мярка за справяне с климатичните промени.

"Единственото работеща решение е глобалното", заяви Гай Платън, генерален секретар на Международната корабна камара, която представлява над 90 процента от световния търговски флот, цитиран от ББС

Според него глобален СО2 данък ще накара собствениците на кораби да инвестират в нови технологии. "Решението трябва да е комплексно, а не регионално, тъй като корабоплаването е по целия свят и затова преговорите трябва да започнат веднага", посочва Платън.

Отрасълът е един от най-замърсяващите и на него се падат над 2 процента от парниковите емисии в света. Ако секторът беше държава, той би бил шестият най-голям замърсител.

Макар корабоплаването да не е директно включено в Парижкото споразумение, то полага усилия да намали въздействието си върху околната среда. Международната корабоплавателна организация си е поставила за цел намаляването на въглеродните емисии до 2050 г. Планиран е и фонд за 5 млрд. долара, който да развива неизлъчващи СО2 технологии.

Но сега индустрията иска всички правителства да определят цена на въглеродните емисии за плавателните съдове, за да бъдат принудени корабособствениците да се променят, каза Платън.

Камарата призовава корабоплавателната организация да започне разговори по този въпрос възможно най-скоро и преди 2023 г., за да бъде взето конкретно решение.

Искането на камарата се подкрепя от организации на корабособствениците като Bimco, Cruise Lines International Association и World Shipping Council.

Доколкото допълнителните разходи на корабните компании за този данък или за инвестиции в нови технологии ще се отразят върху крайните клиенти, от най-голямата в света корабна компания Maersk коментираха наскоро, че тези разходи "ще са нещо като шест цента за чифт маратонки".

От Маршаловите и Соломоновите острови, които са загрижените за повишаване на нивото на океана, застрашаващо бъдещето им, призовават корабоплавателната организация да обяви цена от 100 долара за тон въглероден двуокис.

Какъвто и да е размерът на този данък, той може да окаже доста сериозно влияние върху малките корабни компании, които биха срещнали трудности с разходите за нови, по-чисти технологии.

Призивът за новите такси идват в навечерието на Лидерската среща на високо ниво под егидата на американския президент Джо Байдън.

Неговият специален пратеник по въпросите на климатичните промени Джон Кери каза във вторник, че САЩ са готови да работят с Международната корабоплавателна организация за приемане на цели за постигане на нулеви емисии за международния флот не по-късно от 2050 г.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.