Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Коронавирусът е забавил навлизането на нови лекарства в България

0 коментара
Коронавирусът е забавил навлизането на нови лекарства в България

Епидемията от Covid-19 е оказала съществено влияние върху дейността на фармацевтичните компании в страната през изминалата година. Пандемията е променила взаимодействието им с медицинските специалисти, ускорила е дигитализацията на работния процес и е забавила навлизането на нови лекарства. Това показва проучване на инициативата "Индекс на болниците" и Health PR . То е осъществено в края на януари сред 25 от най-големите фармацевтични производители и търговци на едро с медикаменти в страната, като обхваща дейността им през 2020 г., както и плановете им за 2021 г.

Коронавирусът е засегнал значително работата на фармацевтичния сектор у нас. 84% от респондентите смятат, че пандемията се е отразила съществено на дейността им, а останалите 16% са на мнение, че е повлияла донякъде. Най-засегнатата сфера се оказва работата на компаниите с медицинските специалисти – промени в нея има според 92% от отговорилите. Организацията на работния процес вътре в компанията е на следващо място – тя се е изменила според 68% от респондентите. Така например 76% от компаниите са заявили, че са въвели ротационен принцип на работа, а 16% са преминали на дистанционна форма. Пандемията е оказала влияние и върху приходите на сектора, смятат 40% от респондентите.

Дигитализация и маркетинг

Covid-19 е повлиял върху маркетинга на компаниите.  88% от респондентите заявяват, че залагат на хибриден модел, в който се интегрира дигитален и традиционен подход, а 8% - изцяло на дигитален микс. Телефонният контакт (88%), уебинарите (76%) и е-мейлите (72%) са трите най-използвани форми на комуникация, показва още проучването. Социалните мрежи са сред каналите при 28% от отговорилите.

Работата с лекарите

Пандемията силно е редуцирала визитите на компаниите сред лекарите. Най-голямо е намалението им в болниците, показва проучването. Там посещенията са се понижили с повече от половината според 60% от респондентите, а при 8% са преустановени напълно. Останалите 24% от анкетираните са ги ограничили между 25% и 50%, а 8% - до една четвърт. При общопрактикуващите лекари и специалистите в извънболничната помощ визитите са ограничени с повече от половината си при 24% от респондентите, а при 15% няма промяна в броя им.

Намалението на визитите по време на пандемията при лекарите, фармацевтичните компании са компенсирали с други форми на контакт. 40% от респондентите са увеличили употребата на социалните мрежи, а 88% - на виртуалните срещи. При 36% от отговорилите се наблюдава и увеличение на вида и броя на информационните материали – листовки, видеопослания, презентации и др. 36%, са и респондентите, които са започнали да публикуват повече информация за специалистите в интернет. 28% от компаниите заявяват, че са въвели и повече е-приложения за лекарите.

Форуми и конгреси

Пандемията е оказала огромно влияние и върху провеждането на медицинските научни конгреси и събития. 48% от респондентите заявяват, че напълно са преустановили участието си в тях през изминалата година. Други 44% са редуцирали тази си дейност с над 50%. Едва 8% заявяват, че са намалили участията си в по-малка степен.

Новите продукти

Пандемията е оказала влияние и върху навлизането на нови лекарства у нас. 32% от респондентите казват, че са забавили лончът на медикаменти с до 6 месеца, а 8% с над половин година. Други 8% от респондентите са отложили пускането на нови лекарства у нас за след края на пандемията. 52% от анкетираните обаче са спазили сроковете си за пускането на нови медикаменти на българския пазар.

Клиничните проучвания

Коронавирусът е оказал по-малко влияние върху провеждането на клинични изпитвания. Забавяне на тази дейност с около 6 месеца има сред 36% от респондентите, а останалите 64% не са отлагали провеждането на проучванията си.

Бъдещето

Фармацевтичните компании планират да запазят в дългосрочен план част от промените, които предизвика в работата им Covid-19. 84% от респондентите смятат да не прекъсват засилената употреба на дигиталните средства за комуникация и след пандемията. 80% са на мнение, че е добре да запазят възможността за работа от вкъщи, едва 12% обаче са на мнение, че трябва да намалят офисната си площ трайно. 36% от компаниите планират да редуцират участието си в медицинските научни събития, едва 8% смятат, че биха могли да редуцират визитите при лекарите и след Covid-19. Сред другите намерения на фармацевтичните компании в бъдеще е да увеличат хибридната форма на взаимодействие с медицинските специалисти, както и да прецизират аудиторията с оглед на информацията, която да достига до нея. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.