Коронавирусът срина продажбите на коли в Китай с близо 80%

Коронавирусът срина продажбите на коли в Китай с близо 80%

Продажбите на автомобили в Китай рязко са се понижили на годишна основа през февруари (-78,4 процента), обяви Китайската асоциация на производителите на леки автомобили, цитирана от Франс прес и БТА във вторник. Водещият автомобилен пазар в света бе парализиран от епидемията от новия коронавирус, допълва агенцията.

През февруари само 124 649 леки автомобили са били продадени спрямо 575 791 през същия месец на миналата година, обяви китайската браншова организация.

Сривът отразява застоя на втората икономика в света заради драконовските мерки, предприети, за да се ограничи разпространението на епидемията от Covid-19. Сред тях е най-вече карантината, наложена на около 56 милиона души в централната провинция Хубей и столицата ѝ Ухан.

Този регион, откъдето се разпространи епидемията и който е откъснат от света от един месец чрез санитарен кордон, е един от големите центрове на китайската автомобилна промишленост.

Заради многото работници под карантина възстановяването на производството все още става постепенно и неравномерно, според автомобилостроителите.

Тази ситуация нарушава както снабдяването с резервни части, така и доставката на завършените превозни средства.

Миналия уикенд влак, който транспортираше резервни части за автомобили, успя да напусне Ухан, за да снабди заводите на автомобилостроителя Еф Ей Дабъл ю груп (FAW Group) в североизточния град Чанчун, съобщиха местни медии.

Еф Ей Дабъл ю груп притежава в Китай съвместно предприятие с Фолксваген (Volkswagen).

Китайският автомобилен пазар отчете спад от 9,6 процента през 2019 година в контекста на помрачената икономическа конюнктура на фона на китайско-американската търговска война, според данни на Китайската асоциация на автомобилните производители.

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес

Какво показва отмяната на карантини за VIP- персони в България?