Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Коя е компанията, превозвала избухналата композиция в Хитрино?

5 коментара
Коя е компанията, превозвала избухналата композиция в Хитрино?

Компанията, която е превозвала взривилата се в Хитрино композиция, е русенската "Булмаркет ДМ". Нейната основна дейност е търговията с горива и предимно с пропан-бутан. Новото ѝ подразделение "Булмаркет рейл карго" е един от лицензираните товарни ж.п. превозвачи в България. За 2015 г. "Булмаркет" е държала малко под 5% пазарен дял при товарните превози. Лидер още е държавното БДЖ Товарни превози с 65.5%.

Справка на вестник "Капитал" показва, че 40% от "Булмаркет" се на управителя ѝ Станко Станков, а останалите 60% са собственост на компанията "Вектра консулт", собственост на кипърската "Борунди Сървисис Лимитид", чиито собственици са други две, регистрирани в Кипър, юридически лица - "Лен секретериъл лимитид" и "Дин номинийз лимитид", представлявани от Георгиус Георигу, свързан с редица фирми, кредитопоучатели от "Първа инвестиционна банка". Адресът на "Вектра консут" - ул. "Любен Каравелов" №4 съвпада с този на няколко други фирми, свързани с банката като собственика на ски-съоръженията на Витоша - "Витоша ски".

"Булмаркет рейл карго" превозва горива и други суровини за големи играчи на пазара - "Лукойл България", "Сакса" и "Инса ойл", мазут за "Полисан", меден пирит на производителя на олово и цинк КЦМ, рулони и тръби за "ТисенКруп Юпитер стомана" и за "Интерком груп", ортоксилен за "Органим", както и биодизела, произвеждан от свързаното с "Булмаркет - ДМ" предприятие "Астра Биоплант".

Дружеството притежава осем електрически локомотива в движение и още три, които не са в експлоатация, както и с 9 дизелови в движение и 2 за ремонт. Собствените ѝ цистерни за светли горива са 180, а наетите - 90. Пред телевизиите управителят на компанията Станко Станков обясни, че експлоадиралата композиция е била румънска. "Капитал" засега не успя да се свърже със Станков, за да уточни подробности за трагедията. Румъния е един от растящите пазари за "Булмаркет", а самият влак е бил натоварен на гара "Дружба" в Бургас и е трябвало да стигне до гара Север в Русе. Транспортният министър Ивайло Московски обясни, че всички правила при товаренето на пропан-бутана са били спазени.

Преди около 10 години "Булмаркет ДМ" става собственик на старото пристанище на територията на бившия КТМ – Русе, като с пристанищния бизнес се занимава дружеството "Порт Булмаркет". Компанията подготвя изграждането на терминал в Русе за съхранение и зареждане на речни плавателни съдове, задвижвани с втечнен природен газ (LNG). Терминалът в Русе е част от проекта LNG Masterplan Rhein-Main-Danube по програма TЕN-T на Европейския съюз. Целта е използването на втечен природен газ като гориво за всички моторни плавателни съдове по реките Рейн, Майн и Дунав.

Компанията иска да стане комплексен доставчик на пазара на различните типове газ - LPG, CNG и LNG, обясниха оттам за "Капитал" преди време, като тя "се явява един от основните доставчици на горива за т.нар. off-grid клиенти, или клиенти, несвързани към газопроводна или газопреносна мрежа".

Тръговецът с горива попадна в полезрението на публиката преди година, когато негов кораб беше натоварен в Крим, въпреки санкциите на ЕС. Оказа се, че тооварът е от Казахстан и Булмаркет не са нарушили санкциите. Пак през 2015 г. русенската компания получи 20 млн. евро финансиране от Световната банка и Европейска банка за възстановяване и развитие. Средствата бяха предназначени за стратегическите проекти на дружеството и рефинансиране.

За 2015 г. "Булмаркет ДМ" има приходи от 217 млн. лв. и е на загуба от 193 хил. лв., но постъпленията са основно от горива. Рафинерията ѝ за биодизел "Астра биоплант" има дори по-голям бизнес - 334 млн. лв. за миналата година.

За 2015 г. "Булмаркет рейл карго" има оборот от 7.8 млн. лв., печалба от 1.4 млн. лв. и 124 служители.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Dr. Web Browsing
    #5
  2. Коментарът е изтрит, защото не е по темата на статията.
    #4
  3. Хаджи Христо Чорбаджийски
    #3

    Корупцията е не видима, ами направо си убива хора.

  4. [quote#0:"медиапул"]през 2015 г. русенската компания получи 20 млн. евро финансиране от Световната банка и Европейска банка за възстановяване и развитие. Средствата бяха предназначени за стратегическите проекти на дружеството и рефинансиране.[/quote] Тhttp://www.mediapool.bg/koya-e-kompaniyata-prevozvala-izbuhnalata-kompozitsiya-v-hitrino-news257619.html
    Часникът малко бързал, и катоастрофа предизвикал! Това като противовес на Петър Мутавчиев и неговото
    [quote#0:"Петър Мутавчиев 2008г"] нека

  5. т€еритория на Мики Маус
    #1

    Нали за това се борехме?Нали за това ходехме по митингите, викахме-долу БеКаПе,горе ПИБ и КТБ, горе Кипърските офшорки,да живее другаря Георгиус Георгиу! Инцидентът е станал заради висока скорост,довела до дерайлиране и късо съединение между вагони с пропан-бутан и контактната ЖП мрежа!Едно време БСП управител на БДЖ беше разпоредил-нска скорост,за да няма катастрофи и трагични инциденти!Защото добре знаеше какво е състоянието на техниката.Дойде Бойко,усвои €вро пари,"подобри" ЖП инфраструктурата,вдигнаха скороста на влаковете!И инцидентите НЕ закъсняха!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.