Крафт бираджиите готвим нови изненади в помощ на баровете

Интересът към I AM AMAZING бе огромен, наложи се да варим отново и отново, казва Митко Митев, основател на пивоварната Metalhead

Крафт бираджиите готвим нови изненади в помощ на баровете

Преди близо четири месеца девет микропивоварни се обединиха в инициативата за общ бранд "I Аm amazing" ("Аз съм страхотен") и всяка от тях разработи своя уникална занаятчийска бира, която носи това име, и  се продава само в специализираните крафт барове и магазини. Целта е да се подпомогне дребният бизнес, но и да се популяризира занаятчийската бира, която се оказва, че среща добър интерес в България. Към инициативата по-късно се присъединиха още производители на по-нетрадиционното пиво. Предстоят и нови изненади, каза Митко Митев, основател на бургаската пивоварна Metalhead (Метълхед, която е ) Митко Митев.

Г-н Митев, каузата I Am Amaizing е първото по рода си обединение между конкуриращи се бизнеси. Какви бяха целите, които си поставихте съвместно с останалите пивовари, и как стана възможно опоненти да работят заедно?

Да, тази инициатива няма аналог в България, може би и в света. Идеята беше да подпомогнем българските барове и други заведения, които продават крафт бира. Ситуацията с коронавируса им се отрази много негативно, бизнесът им пострада сериозно. Искахме да им помогнем след отварянето на 1 март, като предложим съвсем нови продукти само при тях с цел да повишим интереса и посещаемостта. Всички пивоварни се включиха с ентусиазъм. Може да сме конкуренти, но също и много си помагаме взаимно. Каузи като тази би трябвало да ни обединяват за общото дело – да популяризираме крафт бирата в България.

Каква част от целите на кампанията можете да отчетете като постигнати близо три месеца след старта ѝ?

Това беше съвсем нова концепция, обединяваща всички български пивоварни. Не знаехме какво да очакваме. Голям брой заведения и барове се включиха и се надявам да са доволни от резултатите. Първоначалният очакван резултат бе постигнат, но кампанията има и следващи фази. Очаквайте още изненади.

Какъв е интересът на българите към бирите от серията? Почти всички от тях са доста нестандартни като вкус, дори силно експериментаторски – харесва ли се това от почитателите на крафт бирата?

Интересът беше моментален и изненадващ – първите бири свършиха почти веднага. Доколкото знам, се е наложи повечето, ако не и всички, бири да се варят отново и отново поради огромния интерес. Появи се индивидуално предизвикателство да се пробват 10 от 10 бири. Със сигурност почитателите на крафт бира в България са останали доволни, но според мен с тази кампания успяхме да стигнем и до хора, които не бяха пробвали такива бири досега. Като цяло се получи отлична инициатива.

Как бихте описали накратко бирата, с която се включвате в инициативата - Dry Hopped Wheat Ale?

Амейзинг. Бирата е приятен пшеничен ейл с аромат на плодове, вкус на банан, праскова и други плодове и съвсем леко горчив послевкус. Подходяща е за всеки сезон.

Защо решихте да се занимавате със занаятчийско пивоварство и как сварихте първата си бира?

Идеята за създаване на крафт пивоварна витаеше във въздуха доста време преди да пристъпим към действия. Нашият пивовар Тодор Георгиев се занимава с домашно пивоварство от много години. В края на 2017 решихме да спрем само да си говорим, а да запретваме ръкави и наистина да го направим. Беше ясно, че изграждане на истинска пивоварна ще отнеме много време – може би година. Затова решихме паралелно с изграждането на пивоварната да започнем с изграждане на бранд и продуктова линия. Затова не само първата, а 6-те първи бири бяха сварени в Холандия.

Каква е концепцията на пивоварната ви Metalhead? Има ли връзка с хеви метъла и каква роля играе музиката във варенето на крафт бира?

Разбира се, че при нас има тясна връзка между бирата и музиката. Всички от Metalhead са фенове на твърдата музика, бирите ни са с имена на песни на наши любими хеви метъл групи. Цялата концепция на нашия бранд е обвързана с музиката, дори слоганът ни е Love Beer, Love Music.

Какво ви прави различни от останалите?

Има няколко неща които ни отличават: 1). Връзка с хеви метъл музиката – бранд, лого, имена на песни, стилистика. 2). Бургас и море – всички в Metalhead сме бургазлии и сме горди с това. Metalhead е бургаската пивоварна. 3). Арт и дизайн – веднага можете да разпознаете, че един етикет е на Metalhead. Много държим на автентичния си стил – всички наши етикети са рисувани на ръка в комиксов, закачлив стил. Нивото на арт и дизайн трябва да е високо, много се работи, често се преработва, докато се стигне до желания резултат. Запомнете ни с три думи – Бира, Рок и Море.

Споделяне

Още от Интервюта

Нужно ли е писмено споразумение за новото правителство?