Кръгова икономика: Траверсите от трамвай №5 отиват за улици в София

Кръгова икономика в действие - траверсите и трошеният камък от модернизацията на трасето на трамвай №5 ще се използват за направа на улици и стъпала във Владая, Мърчаево, Драгалевци, Симеоново и други квартали в район "Витоша". Идеята е на районния кмет Теодор Петков.

Кметът, който е инженер по индустриален мениджмънт от Химико-технологичния и металургичен университет в София, разказа пред Mediapool, че използвал още миналата година фрезования асфалт от бул."България" за улици в район "Витоша", където има доста кални участъци. Хората останали много доволни и така решил да поиска и траверсите от ремонта на "Петицата".

"Чакълът и трошеният камък са идеален материал за направа на основата на улици. Траверсите също могат да се използват", каза Петков, който преди да стане районен кмет, беше заместник-кмет по строителството на район "Витоша".

Около 3000 траверси ще бъдат складирани на различни общински места в района. Те се извозват до там за сметка на строителя на обекта - ВДХ, новото име на "Водстрой 98", каза Петков.

През почивните дни общинският съветник от БСП Петко Димитров сигнализира, че частни терени в кв. "Симеоново" са превърнати в незаконно сметище. Причината - премахнатите бетонови траверси от трасето на трамвай №5 се оказаха разтоварени от подизпълнител на ВДХ в частните имоти на ул. "Павел Матев". Петко Димитров получил сигнала от потърпевшите граждани.

"Задължение на общинската администрация е да упражнява контрол и да съблюдава да не се създават незаконни сметища. А там където вече са факт - те да бъдат премахнати. Конкретният случай е фрапиращ с това, че нарушителят е бил насочен към конкретното място от районната администрация във "Витоша", коментира Димитров в съобщение до медиите.

Действително бяха засегнати два частни имота по погрешка, но траверсите вече се преместват от там върху общински имоти, каза Теодор Петков. Той се извини за причиненото неудобство на гражданите.

Траверсите ще могат да се използват още и за направата на стъпала, тъй като имаме и терени с наклон, както и за подпори при необходимост, каза кметът на район "Витоша".

Дълго чаканият ремонт на трамвай №5 започна на 10 април. Ремонтът на 16-километровия участък за над 40 млн. лв. ще продължи две години. До момента са демотирани релсите и траверсите почти до пазара Красно село.

Релсите и контактната мрежа ще отидат на склад в Столична община и ще се използват при частични ремонти или аварии, когато е необходимо.

Споделяне

Още от Бизнес