До 30 юни телевизиите трябва да спрат да излъчват реклами с по-високо ниво на звук от останалите програми, което би трябвало да привлича вниманието на зрителите, но на практика дразни слуха. дразни слуха им. За това се разбраха Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори - АБРО, Българската асоциация на рекламодателите (БАР) и Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), които подписаха в сряда в Съвета за електронни медии споразумение за въвеждане на единен стандарт за регулация на звука в рекламата.
Стандартът ще бъде въведен поетапно, като от 1 април т.г. комуникационните агенции ще прилагат правилата при изработката на всички рекламни клипове, предназначени за телевизия, каза изпълнителният директор на АБРО Мехти Меликов. Изравненият звук на рекламите с този на останалите програми ще е задължителен за всички тв оператори, независимо от метода на разпространение - наземно радиоразпръскване, кабел, сателит, IPTV, или от вида на предоставяната медийна услуга -линейна или нелинейна.
Новите правила се въвеждат по препоръка на Европейския съюз. Те предвиждат измерването на три основни характеристики на звуковия сигнал, което да компенсира съществуващата към момента практика на измерване единствено на максималното ниво на сигнала.
Ефектът за телевизионните реклами ще се изразява в увеличаване на динамичния обхват, намаляване на неприятното усещане от компресия и намаляване на изкривяванията. Методът е с доказани качества от инженерна и научна гледна точка, като е проверен и на практика, посочват организациите.
За проблема с дразнещо шумните реклами бяха подадени множество жалби от зрители в Съвета за електронни медии (СЕМ), който пое инициативата за регулация чрез законодателни промени, припомни председателят на регулатора Георги Лозанов. Много е хубаво нещата да стават чрез воля и сега решението е в ръцете на професионалните организации, каза той.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
21 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Ами рекламните фирми най-сетне разбраха, че като им е по-силен звука, по лесно е да натиснеш mute отколкото да го намалиш. И де факто рекламодателите постигат обратен ефект със силния звук на клиповете.
Смятам, че трябва да се забрани в един и същ момент по всички телевизии да се предават реклами. Където и да превключиш - реклами. НЯМА СПАСЕНИЕ!!
Аз пък като видя че дават реклами и се "прехласвам". Това де факто е най-добрия продукт на българското телевизионерство. Ако трябва да ги сравнявам с НОВините вижте какво се получава: "НОВият ариел изпира невероятно" (има се предвид до бяло) и "НОВата борба с корупцията"... Хе хе, че от 1960 година има ли нов перилен препарат, като изключим вонята, опаковките и грамажа? Изпирал невероятно... ужас аз защо си давах досега парите за стария ариел, който ОЧЕвадно пере ужасно, но беше супер нов и бомбастично …
страхотен?
Пък и борбата с корупцията... ами тя все е нова, все е девствена, все е успешна и резултатна (най-вече за тези дето водейки я стават милионери за една нощ).
И така сравнявайки НОВини, публицистични предавания и реклами стигам до неизбежния извод: те всичките са правени от манипулатори и глупави лъжци. С две думи хора от рода на и също толкова низши като микробите - вредни за вас зрителите и полезни за мошениците.
А да сравнявам ли филмите с рекламите? Има ли случай някой от вас да седне да гледа филм и да разбере кога са почнали че и свършили рекламите? Един дол дренки са - еднакво лоши и зрително и слушаемо продукти. Еднакво пошли и глупави по съдаржание и смисъл.
Но сравнението, колкото и хилаво да е то кгато се сравняват двете еднакви уродливи лица на монетата, се печели от рекламите. Те не са задължителни и с подходящо поведение може да се минизира отчайващо лощия им ефект. Докато новите, публицистичните предавания... за тях няма неутрализация. При тях нагъ.зацията е задължителна Ако кажат цветан василев и гергов че този има сестра, а онзи е целия в бяло... няма никакъв шанс за този безсестрения да си измие петното, нито пък за нас да се оттървем от пагубното управление на онзи пос.ралият се в белите одежди...
Ако искате качествено сравнение си вземете сателит. Пък пуснете Астрата, хванете немски или френски канал... Дръжте се за да не паднете: Чудо рекламите не са през 10, 15 минути за по поне 4 минути. Не гърмят като на война. Няма прости и просташки сценки. По непонятен но осезаем начин си личи че са правени с мисъл в главата. Същото е в сила и за новините, публицистичните предавания и филмите. С други думи там гилдията на телевизионерите не е съставена от из.пражнения по които пъплят отвратителни създания, а от хора. А при нас симбиозът (по сладкопойното наречието на един подобен мин.(ал) председател) между из.пражненията и пъплещите по тях отвратителни създания създава тези "чудесни" продукти. А сега симбиозът сам щял да се регулира. Е нали само преди 1 месец се клеха в майка си и баща си че всички нива на звука били еднакви и нямало нужда да се преекспонира "измисления" от страдащите зрители проблем?
Защо не ни пускат и имами по телевизията.
Всякакви идиоти се опитват да се набиват в главите на хората с високи децибели. По улиците шетат евтини коли с преправени ауспуси, които гърмят като танкове, за радост на тъпите келеши, които ги карат. Естествено КАТ не се интересува от съсипването на градския звуков фон, там рушвети няма.
секи 4ти км Споко, 11. Декемврийската промоция "На всяка цена декодер след 1 септември" става все по-дълга. След 1 септември ще се излъчва нищо друго освен Декемврийската промоция. Запази този коментар за справка, ако забравяш какво гледаш. 11 Да не бързаме да се радваме! Другият проблем е не по-малко важен - рекламните блокове ще стават все по-дълги! Толкова дълги, че ще забравяме какво всъщност гледаме. Идиотизацията върви с пълен ход!
Отдавна трябваше да изравнят звука, то не само на използвания канал, а на всички канали. Няма нужда да се товари потребителят с ежеминутно регулиране на звука. Освен това по-силният звук на рекламите си е чиста антиреклама. Язък за похарчените пари на рекламодателите.
Аз се чудих що ми е зле, а то били от рекламите.
нямам телевизор от 2010. няма и да имам. съветвам ви да се отървете от идиотската кутия - супер е!
11, да, правилно. За съжаление това е цената на 'безплатните' телевизии. Макар, че и за тях плащаме на кабелните оператори.