Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Край на капанчетата и магазините в гаражи

18 коментара
Край на капанчетата и магазините в гаражи

Подземните и надземните паркинги и гаражи в жилищни сгради няма да могат да се преустройват в заведения, магазини, работилници, офиси и т.н. Това предвиждат одобрените от правителството в четвъртък промени в Закона за устройство на територията (ЗУТ).

Целта на забраната е да се помогне на паркирането и движението в големите градове, където транспортната ситуация е изключително сложна, се казва в мотивите към проекта.

Текстовете предвиждат още строителството на нови сгради да се разрешава само ако са със съответния брой гаражи или места за паркиране.

Инвестиционните проекти на желаещите да строят нова сграда вече няма да се одобряват от главния архитект, областния управител или министъра на регионалното развитие и благоустройството. Те само ще ги съгласуват, т.е. ще ги разписват, след като проектът бъде проверен дали съответства на разписанията в подробния устройствен план (ПУП) на района, както и на правилата и нормите за застрояване.

Проверката и оценката за съответствие на проекта с изискванията на ПУП ще се извършва от консултантска компания, предвиждат промените в ЗУТ. Въз основа на оценката общинската администрация ще издава разрешително за строеж.

Промените в ЗУТ съдържат и уточнявания за разстоянието между жилищните сгради. Така например минималното разстояние на нова сграда откъм най-слънчевата страна на вече издигната сграда трябва да е равно на височината на новата сграда.

В проектозакона е дадено определение за големината на градовете според броя на населението. Много големите градове са с над 200 хил. жители, големи – от 100 хил. до 200 хил. души, средни – от 30 хил. до 100 хил., малки – от 10 хил. до 30 хил. и много малки градове – до 10 хил. жители.

Обществените сгради в центровете на много големите, големите и средните градове вече няма да имат ограничения към височината, но задължително трябва да се спазят нормираните отстояния от жилищни сгради, детски и лечебни заведения. В тези случаи при сгради с височина над 45 метра виза за индивидуално проектиране ще се издава според работен устройствен план, одобрен от общинския съвет.

Промените предвиждат още да се премахне дублирането на функции на общинските администрации и на органите на Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК). Общинските администрации ще упражняват пълен контрол върху строежите – спиране и забрана за ползването на строежи, премахване на незаконни строежи, въвеждане в експлоатация на строежи от четвърта, пета и шеста категория – масово строителство.

Административният контрол, извършван от ДНСК, ще се запази за строежите от първа, втора и трета категория (високо строителство и инфраструктурни проекти).

С измененията в закона се предвижда лицензионният режим за консултантите в строителството да бъде заменен с регистрационен.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

18 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Информиран
    #18

    Проекта е замислен от зам.министъра на МРРБ Савин Ковачев-явно на пияна глава /което често му се случва/. Има много малко добри неща-но простотии-на корем. Иначе си прибира една голяма паница до него да сърба-въпреки, че не му остана много. Обещал е на няколка големи инвеститора ДА ГИ ОПРАВИ и затова разрешенията и контрола на обекти 1,2 и 3 категория ще ги издава той. ВЕрвайте ми-така е.

  2. Ваня
    #17

    В новия закон задължително да се отбележи 100% гараж за всеки ап.+вдлъбнато място на тротоара за боклуджийските кофи. А не като новопостроения Бизнеспарк-София и новите блокове в Младост4-море от коли по всички улици и тротоари - невъзможност за преминаване на пешеходци и градски транспорт. И кметът на Мл4 за 4г. се отплати на гражданите като построи 32м.тротоар...

  3. 358
    #16

    Da pravim edar kapitalizam, kak tovarisht Putin nam nauchil

  4. бате Ники
    #15

    ... за гаражите и парко-местата, обаче изчакаха техните хора да се нагушат и едва сега го въвеждат, въпреки че беше ясно, че така ще стане.

  5. автор
    #14

    За кой пореден път ще се приема това ? Поредната предизборна куха активност ! И след изборите - всичко постарому ! В така наречения ЗУТ има и точки, в които пише и за зелените площи, и за разстоянията между блоковете, и за широчината на улиците и тротоарите. НО НИКОЙ НЕ ГО СПАЯВА ТОВА !!! А като се добави и бездействието на МВР и общината - настава голям хаос ! Какво пречи на МВР да глобява за неправилно паркиране по тротоарите, за движение на автомобили по трамвайните релси в София и т.н. Мързи ги да гледат дори, а искат да им се увеличат заплатките - ЗАЩО ? и т.н. и т.н.

  6. TUHLA
    #13

    Българи, Татари, Турци, Славяни и т.н. - свиквайте, че след 20- 30 години тук ще сме наполовина, а от половината 50 % роми. Ще има места по тротоарите и празни гаражи. Вероятно всички жени ще са проститутки, а мъжете роби, като естествено ще ни управляват цигани и турци. Затова не се косете, а си поркайте домашна ракия.

  7. Данъкоплатец
    #12

    6.) Забраната за ползване на гаражни помещения за магазини е мечтата на собствениците на МОЛове и други мутренски застройки, които в момента са 80% празни и без наематели! 7.) Премахвайки възможността да ползваш гараржа си за малък магазин ще превърне в безработни доста голяма част от населението в градовете!8.) С този "закон" ще се увеличат цените за покриване на високите наеми в мутро-МОЛовете!9.) Задължително ли ще е всеки собственик на гараж да притежава автомобил? Ще се налагат ли глоби за това,

  8. Данъкоплатец
    #11

    По стар комунистически начин на действане чрез забрани, налагане на зависимот от партийни бюрократи и корумпирани чиновници, т.е. чрез лишаване от индивидуална свобода за сметка на колективното "благо", управляващите България комунисти се опитват да задушат всякакъв индивидуализъм и да наложат под "демократично" прикритие на колективистични норми!1.) Ако не се прилага и спазват санкциите за неправилно паркиране по Закона за движение по пътищата, разните забрани за ползването на гаражите няма да имат

  9. Илия Килия
    #10

    Това трябваше да бъде заглавието на тая статия. Също както и със строителния надзор, по административен път се създава работа/службица на частни лица/консултанти, които ще бъдат "лицензирани" от МРРБ да консултират срещу някакви пари и ще гарантират "доброто" си изпълнение с някакви професионални застраховки. С какво това ще направи инвестиционния процес по-лек, по-сигурен и по-законосъобразен?!

  10. хр
    #9

    Не спряха да мислят как да направят живота ни все по гаден.Забрана за това, забрана за онова, глоба за това и онова. Ще изчезнем много по рано от 2060г, вероятно целта е за стогодишнината.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.