Йорданка Фандъкова:

Кръпките по улиците са "превенция и сигурност за хората"

Новата синя зона в София ще действа след завършването на втория лъч на метрото

Кръпките по улиците са "превенция и сигурност за хората"

Хаотичното кърпене на столични улици през 2-3 месеца не може да се определя като пари на вятъра, "защото това е превенция и сигурност за хората". Това обясни в сряда пред БНТ кметът на София Йорданка Фандъкова.

Тя бе поканена да коментира плачевното състояние на градските пътища, което обичайно се разкрива след стопяването на снега в края на всяка зима. Според Фандъкова обаче т. г. столичани имат проблеми само с настилките, "които не са рехабилитирани от 20-30 години", но не и с тези, които са прясно ремонтирани.

По думите ѝ най-тежко е положението по Северната дъга на Околовръстното шосе. В момента обаче общината се е съсредоточила в пълненето на дупки по основните пътни артерии. Впоследствие ще бъде обърнато внимание и на вътрешнокварталните улици, уточни още столичният кмет.

За ремонти на пътната мрежа в бюджета на общината са предвидени 26 милиона лева, както през м. г. Според Фандъкова плановата рехабилитация на настилките в града ще започне, след като средните температури трайно се вдигнат над 5 градуса.

Тя обяви още, че подготвяното от Столичния общински съвет (СОС) поскъпване на синята зона, както и промяна на реда и позлването на местата за паркиране, ще влезе в сила най-рано от началото на септември, след като бъде завършен и вторият лъч на метрото, който се очаква да поеме поток от около 200 000 пътници.

Кметът подчерта, че евентуалното повишаване на цената за час престой, каквото се обсъжда в няколко комисии на СОС, няма за цел да се събират пари, а да се ограничи влизането в идеалния център на София и да се стимулират хората да ползват градския транспорт.

Фандъкова припомни, че усилено се изграждат така наречените буферни паркинги около няколко спирки на метрото, където се очаква гостите на града да си оставят колите. При метростанцията на бул."Цариградско шосе" съоръжението вече е готово и там ще има място за 1 300 автомобила.

Първоначалните планове на общината предвиждаха въвеждането на две зони за платено паркиране - синя и зелена, както и една за безплатно, наричана за кратко "жълта". Разликата между двете платени зони се предвиждаше да е в работното им време и времето за престой на автомобилите.

Както Mediapoolписа преди ден СОС се готви да вдигне двойно цените за паркиране в София от левче на два за час в синята зона, като по този начин ще изравни цените в София с тези в италианската столица Рим.

Споделяне
Още по темата
Още от България

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?