Красен Кралев: С политика трябва да се занимават успели хора

Рекламният експерт, който работеше за успешните кампании на ГЕРБ във Варна, сега се кандидатира за депутат

Красен Кралев

Собственикът на MAG Communications Красен Кралев, който в последните три години навлезе и в медийния бизнес, е сред малкото нови лица в кандидат-депутатските листи на ГЕРБ. Партията на Бойко Борисов му е предоставила трето място във Варна. Като се има предвид, че миналата година ГЕРБ получи там 73 171 гласа, рекламният експерт със сигурност ще намери място в новия парламент.

"Мотивацията ми е огромна. Винаги съм вярвал, че с политика трябва да се занимават успели хора, които са доказали качествата си в гражданското общество и в условията на свободната пазарна икономика. Няма как да помогнеш на хората, ако преди това, не си помогнал на себе си", казва Красен Кралев.

"В момента държавата се намира в изключително тежко икономическо състояние след едногодишното престъпно управление на БСП и ДПС. Устоите на гражданското общество бяха сринати, след като всички институции бяха вкарани в подчинение на корпоративно-олигархичните интереси на икономическата структура около една банка. Благодарен съм на ГЕРБ, че ме оцениха, поканиха и дадоха възможност да реализирам идеите си в областите, в които имам експертиза, за да участвам в реформите, които предстоят", заяви той пред Mediapool.

Кралев е един от основателите на Федерацията на независимите студентски дружества през 1990 г. По това време става и съосновател на Българското сдружение за честни избори (БСЧИ). Част от студентските лидери осем години по-късно се обединяват в така наречената група за натиск "Новото време“, преобразувана по-късно в политическа партия.

Кралев играе ключова роля в екипа за политически маркетинг, донесъл единствената изборна победа на партията на Симеон Сакскобургготски на парламентарните избори през 2001 г.

През последните 14 месеца той се е посветил на ГЕРБ. От партията изтъкват неговата роля за успешното представяне на партията на кметските избори във Варна през 2013-а, както и за Европарламент през 2014 г.

"Наблюдателите на изборите във Варна помнят, че в нощта след балотажа за кмет на Варна Николай Бареков гневно громеше в ефир виновниците за загубата на подкрепения от него кандидат Христо Бозов. Особено ядосан беше на човека, който го би в неговата игра – медийното представяне на кандидатите, активизирането на гражданското общество в кметската надпревара, контролът на изборния процес. Името Красен Кралев се споменаваше няколко пъти в гневната тирада на телевизионния шеф и водещ. Ако тогава си беше написал добре домашното, бъдещият политик Бареков нямаше да е толкова самоуверен във варненските си изяви", разказват от екипа на Красен Кралев.

Той има над 20- годишен натрупан опит в областта на медиите, рекламата и управлението на маркетингови стратегии, включително политическия маркетинг.

Красен Кралев е кореняк варненец, възпитаник на английската гимназия и Медицинския университет в града. Специализира мениджмънт на политически кампании в университета на Южна Каролина, САЩ, а по-късно - и глобален маркетинг към Асоциацията на националните рекламодатели на САЩ.

Като консултант към Националния демократически институт на САЩ, той е част от предизборни мисии в ЮАР, Йемен и Украйна. Известен е приносът му за спечелването на изборите от демократите в Албания през 1992 г. и в Югославия през 2000 г. След като успява да приключи с тримесечното обучение на сръбски лидери на опозицията срещу Милошевич, в деня на изборите е арестуван и малтретиран заедно с останалите от екипа, в който са Гроздан Караджов, днес от Реформаторския блок, и бившият депутат, политолог и телевизионен водещ Емил Кошлуков.

"Вписването на Кралев на избираемото трето място във варненската листа (на парламентарните избори през 2013 г. ГЕРБ имат 7 депутати от Варна) затвърждава една тенденция в политическия маркетинг, която партията на Бойко Борисов следва вече трета поред изборна кампания: все по-малко площадни изяви, по-малко пиар в печатните издания за сметка на увеличаващо се присъствие в онлайн медиите и директен контакт с избирателите в социалните мрежи", твърдят от екипа на рекламния експерт.

В тази предизборна кампания той ще е в нова роля.

"В тези избори участвам като кандидат от гражданската квота, а не като пиар експерт. Екип от професионалисти ще бъдат отговорни за хода, посланията и цялостната визия на политическата кампанията. Като цяло ще водим позитивна кампания и ще поемем конкретни ангажименти за възстановяване на икономиката на държавата. Трябва ни стабилно управление, което да гради и създава. Необходимо е обществото да се успокои и да повярва отново в институциите", казва Кралев в отговор на въпрос за кампанията, в която той се включва като кандидат за народен представител.

MAG Communications, която Кралев основава през 1992 г. и досега продължава да управлява, е една от най-големите български комуникационни групи, с претенции да бъде пионер в модерната българска реклама и пиар.

През последните три години Кралев разви една от проспериращите онлайн медийни групи AMG, притежаваща ред регионални сайтове, обединени в платформата Bulgariаutre.bg. През миналата година компанията му придоби и WMG, притежател на най-стария новинарски сайт news.bg.

"Покрай десетгодишното му успешно управление на футболния клуб Черно море (до 2007 г.), на който той бе президент, ГЕРБ може да разчита на разширяване на електоралната си подкрепа и сред спортните среди и фенове на варненския клуб", убедени са от екипа на кандидат-депутата Красен Кралев.

Споделяне
Още от Избори 2014

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?