Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Кръстовището на две нива при Семинарията в София поевтиня двойно и позеленя

Строителството му започва в събота, като движението няма да се спира

22 коментара
Така трябва да изглужда, според проектантите, кръстовището край Семинарията

В резултат на активната позиция на граждани и неправителствени организации изграждането на кръстовището на две нива при Семинарията в София поевтиня двойно и позеленя. След двукратно преработване на първоначалния проект естакадата беше намалена на една десета от първия вариант и няма да навлиза в Борисовата градина. Така вместо първоначално предвидените за изсичане 180 дървета ще бъдат премахнати не повече от десетина. Шумозащитен екран по протежението на бул."Алея Яворов" ще пази жилищните блокове в района от децибелите на автомобилите.

 

Строежът на новото съоръжение започва в събота и ще продължи до средата на идното лято. По време на изграждането му няма да се спира движението за автомобили. Преминаването ще се осигурява през стеснени участъци. Това съобщи при представянето на проекта зам.-кметът по транспорт Любомир Христов.

 

Новата естакада – 13.5 млн. лв.

 

Строителството на кръстовището на две нива между булевардите "Пейо Яворов" и "Стоян Михайловски" ще струва 13.5 млн. лв. Изпълнител на обекта е "ГБС Инфраструктурно строителство", а проектант е "Трансконсулт 22". Срокът за изпълнение е 258 дни, но през зимните месеци най-вероятно няма да се работи заради ниски температури и валежи. Това е причината в разгара на лятото да очакваме съоръжението да е готово, каза Любомир Христов.

 

Общата ширина на естакадата е 18.20 м с по две платна за движение във всяка посока. Не се предвижда пешеходно движение по нея.

 

Ще бъде направено и разширение на ул."Стоян Михайловски" в участъка от ул."Велчова завера" до бул."Пейо Яворов" с изграждането на допълнителни ленти за движение.

 

Новото съоръжение е продължение на вече изграденото кръстовище на две нива при Телевизионната кула, което струваше 16 млн. лв.

 

Догодина и връзка с болница "Токуда" и разширяване на бул."Черни връх"

 

Освен двете кръстовища на две нива в рамките на проекта има още два етапа, които предстои да бъдат изпълнени през 2014 г., каза Любомир Христов.

 

Единият е осъществяването на връзката на бул."Вапцаров" с ул."Сребърна" чрез доизграждането на ул."Стоян Дуков" зад болница "Токуда". В момента тече градоустройствената процедура по избора на трасето и проектирането му.

 

Другият е разширението на бул. "Черни връх" от ул."Сребърна" до ул."Флора Кънева", която е на около 400 метра от околовръстния път.

 

Идеята е тези обекти да се изграждат заедно с продължението на метрото от бул."Черни връх" до търговския център "Парадайз". По този начин движението в участъка ще бъде затруднено само веднъж, каза зам.-кметът по транспорта.

 

Поръчка за над 88 млн. лв. на ГБС

 

Изпълнението на всички тези дейности беше възложено на "ГБС Инфраструктарно строителство" с поръчка за над 88.2 млн. лв. с ДДС през май 2009 г. още докато Бойко Борисов беше кмет на София.

 

Финансирането е осигурено чрез заем от Европейска инвестиционна банка, като заради забавеното изграждане на обектите срокът за приключването беше удължен с две години. По думите на Любомир Христов до края на 2014 г. тези обекти трябва да бъдат завършени, както и кръстовището на две нива между булевардите "България" и "Акад. Иван Е. Гешов".

 

Този обект заедно с вече построеното кръстовище на две нива между ул."Св. Георги Софияски" и бел."Акад. Иван Е. Гешов" се изпълняват от "Балканстрой" за над 38.7 млн. лв. с ДДС.

_______________

Този документ е създаден с финансовата подкрепа на Програмата за подкрепа на неправителствени организации в България по Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство. Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от Фондация ‟Инфо спейс“ и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Оператора на Програмата за подкрепа на неправителствени организации в България.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

22 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #22

    Когато неграмотните граждани се намесят, става страшно. Смесваме свободата на дърдоренето със сериозната работа на експерти - и накрая се получава поредната строителна простотия. Ами ако и махлата вземе да направи чертежите за проектите, ще е още по-евтино. Ще стане една хилядна от цената. Лумпените се нарекоха гражданско мнение... Дивашка работа.

  2. Анонимен
    #21

    Ако ще изглежда както е на снимката - нищо не става, светофара за ляв завой от Семинарията по Яворов си остава. Трябваше да остане с кръгово отгоре (за в посока Симеоново) и право движение отдолу (в посока Кошарите). А иначе най-добрия вариант е на 3 нива, но става много време и ресурсоемко.

  3. Анонимен
    #20

    Аман от протестиращи кретени. Що не ходят на село, откъдето са дошли- там естакади няма.

  4. Анонимен
    #19

    как точно ще стана т чети платна около семинарията трамвай не ми е ясно.

  5. Анонимен
    #18

    Благодаря на Лили Границка за информацията, но крайно време е пишещите да се поинтересуват и най-накрая да започнат за правят разлика между пътно платно и лента за движение.

  6. Анонимен
    #17

    Крайно време беше! Но кога ще се оправят с ХЛАДИЛНИКА, където е същински ад! Иначе Мол, Била и кво ли не - само път няма като хората!

  7. Анонимен
    #16

    Хубаво, ще го направят, вече се понаучиха. И после ? Адът ще се премести на кръстовището с "Черни връх" при "Кошарите". Къде е цялостното транспортно решение за района ?

  8. Анонимен
    #15

    13, първите 3 кръстовища не бяха ли изградени за 1 година? Или просто обичаш да си послъгваш?

  9. Анонимен
    #14

    Гражданският контрол е проваля корупцията!

  10. Анонимен
    #13

    Стана практика да се строи не повече от едно кръстовище на 2 години. Така както я карат към двайсет и втория век може и да решат проблемите със задръстванията в София.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.