Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Кредиторите на БДЖ решиха да продават мотрисите "Дезиро" и товарни вагони

Това може да се размине, ако в 45-дневен срок има плащания и се договори разсрочване на заема

0 коментара
Кредиторите на БДЖ решиха да продават мотрисите "Дезиро" и товарни вагони

Кредитори на "Холдинг БДЖ" взеха решение за продажба на активи на националния превозвач, които са заложени като обезпечение по втория облигационен заем за 120 млн. лв., за да погаси просрочените си плащания в размер на 76 млн. лв. за тази година. Това реши извънредното общо събрание на облигационерите в понеделник, на което бе обсъдена разпродажбата на 25 дизелови мотриси "Дезиро" и над 3500 товарни вагони, с които е гарантиран кредитът.

 

Облигационерите ще предприемат и действия по отправяне на предупреждение за обявяване на предсрочна изискуемост на целия облигационен заем, се казва в съобщение на БДЖ. Законовият срок това да се случи е 45 дни. През това време националният превозвач ще продължи преговорите с кредиторите за да постигне споразумение за преструктуриране на задълженията. Държавата настоява за десетгодишно разсрочване на плащанията, но не е ясно при какви условия би могло да стане това, след като все още се очаква официалното решение на Европейската комисия за оказване на допълнителна подкрепа на "Холдинг БДЖ".

 

Кам момента няма риск предприетите действия на кредиторите да затруднят основната дейност на БДЖ, твърдят от държавните желецници.

 

Извънредното общото събрание на облигационерите на БДЖ беше свикано по искане на австрийската банка "КА Финанс" (KA Finanz AG) и германската "Еф Ем Ес" (FMS Wertmanagement), които са най-големите притежатели на облигации по втората емисия.

 

Другите притежатели на книжа са френската "БНП-Париба", белгийската "Дексиа" и Първа инвестиционна банка (ПИБ).

 

Втората облигационна емисия в размер на 120 млн. евро беше емитирана през 2007 г., като средствата отидоха за ремонт на над 1400 товарни вагона и за рефинансиране на стари задължения на БДЖ. Гаранция по емисията са 25-те дизелови мотриси и 5000 товарни вагона, сочат публикуваните документи в Търговския регистър.

 

По данни на БДЖ в периода 2010 – 2012 г. не е имало плащания по емисията. Така са се натрупали просрочия в размер на около 150 млн. лв. към петимата облигационери плюс германската банка KfW, която отпусна заема за купуването на 25-те мотриси "Дезиро", твърдят от БДЖ.

 

През изминалата година на кредиторите по втората емисия облигации са изплатени 27.6 млн. лв. Остават да бъдат разплатени още 186 млн. лв. до 2017 г., сочи консолидираният финансов отчет на "Холдинг БДЖ" за 2013 г. През тази година трябва да се погасят задължения в размер на 76 млн. лв.

 

Общо дълговете на БДЖ към различни кредитори възлизат на 631 млн. лв. към края на 2013 г. За година задълженията на железниците са намалели с рекордните 96.6 млн. лв. спрямо края на 2012 г., показва още отчета на дружеството.

 

По думите на транспортния министър Данаил Папазов към момента дълговете на националния превозвач са намалели до 605 млн. лв.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.