Кремъл атакува РБК заради публикации за предполагаемата дъщеря на Путин

Владимир Путин, сн. БГНЕС
Наказателно дело за измама е образувано в Русия срещу шефовете на медийния холдинг РБК - може би по поръчка от Кремъл, твърдят руски медии, цитирани от Би Би Си.
 
Исковата молба е подадена от Александър Панов, бивш акционер на контролираната от холдинга фирма "Байт-Телеком", посочва телевизия "Дожд". Според Панов, той и още един акционер - Ярослав Карецки, са били незаконно лишени от дяловете си в размер 25 на сто от капитала на компанията. Стойността на 25 процента от акциите е била 13.4 милиона долара, посочват в постановлението правоохранителните органи.
 
Панов твърди, че предстои проверка дали в престъплението са замесени генералният директор на РБК Николай Молибог, първата му заместничка Екатерина Круглова и други топменеджъри от холдинга.
 
Телевизията напомня за обиските, извършени на 14 април в офисите на бизнес групировката ОНЕКСИМ, също собственост на Михаил Прохоров, който притежава и РБК. Според източници на "Дожд" в РБК, следствените действия може да са натиск върху бизнесмена, принуждаван по този начин да продаде медийния холдинг.
 
По-рано за евентуална продажба на РБК писа електронният в. "Газета", отбелязва телевизията. Според събеседници на изданието Прохоров обмисля този вариант заради натиск от Кремъл. 
 
Властите са недоволни от публикации на РБК, свързани с предполагаемата дъщеря на Владимир Путин Екатерина Тихонова и с Кирил Шамалов, споменаван като неин съпруг. Поръчката за смяна на собственика идва от най-високо и служителите, на които е възложена, трябва "бързо да я изпълнят", заявява източник на "Газета".
 
"Ведомости" също е на мнение, че става дума за натиск върху Михаил Прохоров заради редакционната политика на РБК. Медии, чийто собственик е Прохоров, публикуваха няколко разследвания за хора, близки до президента Путин, пише вестникът.
 
Служител на РБК, говорил пред "Ведомости", е изненадан от "размаха и бързината на разследването с участие на Генералната прокуратура във връзка с един толкова малък актив", но засега се въздържа от изводи, отбелязва Би Би Си, цитирана от БТА. 
Споделяне
Още от Свят